نسخه چاپی

الجزیره عربی:

مذاكرات میان ایران و 1+5 وارد مرحله تعیین‌كننده‌ای شده است

"عبدالهادی طاهر" گزارشگر شبكه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد این بار ایران و كشورهای 1+5 به وین رفته‌اند تا در خصوص راه حل نهایی پرونده هسته‌ای ایران گفتگو كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد: در این مذاکرات غرب از ایران می‌خواهد فعالیت تاسیسات اراک را از آب سنگین به آب سبک تغییر دهد و تولید دستگاه های سانتریفیوژ جدید و نصب آنها را متوقف کند. همچنین غرب از ایران خواهد خواست که بازرسان بین‌المللی نظارت بیشتری بر فعالیت‌های هسته ای ایران داشته باشند.

بعد از آنکه ایران در توافقنامه هسته ای ژنو حق ادامه غنی سازی اورانیوم را یافت ایران معتقد است دستیابی به راه حلی برای برنامه هسته ای این کشور بدون آنکه مستلزم توقف هیچ یک از فعالیت های هسته ای ایران باشد امکان پذیر است.

رضا امیری مقدم استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: معتقدم ایران آماده است در مذاکره با کشورهای پنج به علاوه یک تا ته خط برود. معتقدم تنها شرط برای موفقیت آمیز بودن این مذاکرات این است که طرف مقابل فعالیت های مسالمت آمیز هسته ای ایران را بپذیرد همانگونه که توافقنامه ژنو بر این مساله تصریح کرده است.


یک جوان ایرانی گفت: امیدواریم مذاکره کنندگان ایرانی بتوانند نتایجی را رقم بزنند که باعث شود تحریم های اعمال شده علیه ایران لغو شود.

ایران می‌گوید: این مذاکرات صرفاً درباره مسائل هسته‌ای است. از این رو مذاکرات میان ایران و کشورهای 1+5 وارد مرحله تعیین‌کننده‌ای شده است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...