نسخه چاپی

رئیس مجلس افغانستان در كنفرانس اتحادیه مجالس:

افغانستان كانال ترانزیتی بین آسیای مركزی با جنوب آسیا

رئیس مجلس افغانستان با اشاره به موقعیت استراتژیك افغانستان تاكید كرد كه این كشور می‌تواند به عنوان كانال تجاری بین آسیای مركزی و كشورهای جنوب آسیا باشد كه این به رونق اقتصادی در منطقه كمك خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس مجلس افغانستان در سخنانی در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی فرصت‌های خوبی را در اختیار دارند تاکید کرد که کشور اسلامی در یک کمربند قرار گرفته‌اند و منابع و ثروت‌های متعدد معدنی دارند و اکثرا به دریاها متصل هستند.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک افغانستان تاکید کرد که این کشور می‌تواند به عنوان کانال تجاری بین آسیای مرکزی و کشورهای جنوب آسیا باشد که این به رونق اقتصادی در منطقه کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت افغانستان با وجود نیروهای خارجی که به بهانه مبارزه با تروریست وارد این کشور شدند هنوز گرفتار تروریست و قاچاق مواد مخدر است تاکید کرد: این نیروهای خارجی بدون پیروزی به دنبال خروج از افغانستان هستند.

رئیس مجلس افغانستان با بیان اینکه اکنون باندهای بین‌المللی مواد مخدر و گروه‌های تروریستی با بهره‌برداری از جوانان فقیر و بیکار در افغانستان فعالیت می‌کنند اظهار داشت که مواد شیمیایی لازم برای ساخت مواد مخدری همچون هروئین از خارج وارد افغانستان می‌شود.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...