نسخه چاپی

با كاهش ۱۶۷ واحدی؛

شاخص بورس دوباره افت كرد

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس ۱۶۷ واحد كاهش یافت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ در حالی که معاملات امروز بازار سرمایه با افت چند صد واحدی آغاز شده بود، در پایان حرکت کاهشی شاخص متعادل‌تر شد و نماگر بازار سهام، دادوستدهای تالار شیشه‌ای را با افت ۱۶۷ واحدی و رسیدن به عدد ۸۰ هزار و ۴۳۵ واحد با پایان رسید.
همچنین امروز در شرایطی ۲۹۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۰۶ میلیارد تومان در ۳۹ هزار نوبت دادوستد شد که نماد معاملاتی "همراه" پس از بازگشایی به همراه اخابر، البرز و رانفو مانع ریزش بیشتر شاخص بورس شدند و در مقابل نمادهای شبندر، وبصادر، فولاد، خودرو و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر دماسنج بازار داشتند.
اما چشم انتظاری بازار سرمایه برای بازگشایی نماد معاملاتی گروه پتروشیمی در روز جاری نیز بی نیتجه ماند تا شاید این اتفاق فردا در تالار شیشه ای بیفتد.
همچنین در روزجاری معاونت بازار شرکت بورس در اطلاعیه ای اعلام کرد که محدودیتی در حجم سفارش فروش وارده در سامانه در نمادهای معاملاتی همراه، ساراب، شگل، ساربیل، فنوال، وپارسح، پارسیانح که بازگشایی شدند، وجود ندارد ولی در خصوص نماد معاملاتی خفنر رعایت محدودیت حجم سفارش فروش وارده در سامانه الزامی است.
اما روزگذشته سازمان خصوصی سازی در اقدامی جالب بیش از ۲۹.۹ میلیون سهم مخابرات ایران را در حالی در بورس عرضه کرد که به باور کارشناسان یکی از دلایل افت چشمگیر بازار سرمایه در هفته های گذشته عرضه‌های بدون برنامه این سازمان بوده است. با این حال معاون بازار شرکت بورس از ابطال معاملات روز دوشنبه شرکت مخابرات به دلیل عرضه‌های ناهماهنگ سازمان خصوصی‌سازی خبر داد و گفت عدم هماهنگی در عرضه این سازمان منجر به ابطال معاملات مخابرات شد.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...