نسخه چاپی

مذاكره ایران با غرب از روی ناچاری نیست

نشریهˈ آسیا تایمزˈ روز سه شنبه با اشاره به پیشرفت های داخلی ایران در 35 سال اخیر نوشت: در عرصه بین الملل نیز ایران دوستان خود را دارد و مذاكره با غرب، فرصتی برای آمریكاست تا با درك سیاست های تهران، بتواند در مسیر دستیابی به توافق نهایی گام بردارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این نشریه می نویسد: ایران با وجود همه مشکلات اقتصادی، در زمینه کاهش بی سوادی موفق بوده، زنان در جامعه فعالند ، انتخابات با مشارکت مردم انجام می شود ، پیشرفت های علمی چشمگیری صورت گرفته و پیشبرد برنامه صلح آمیز هسته ای، موضوعی است که با وفاق ملی همراه است.

این نشریه اضافه کرد: این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که آنچه 35 سال پیش باعث انقلاب در ایران شد، همچنان باقی است و هرگاه پای استقلال ایران در میان باشد، روحیه انقلابی در مردم ایران تقویت می شود.

نشریه نوشت: آنچه 35 سال پیش در ایران روی داد ،هرگز به درستی از سوی آمریکا درک نشد،اکنون 35 سال پس از انقلاب، روسیه، چین، ترکیه، پاکستان و دیگر کشورهای آسیایی، به علاوه کشورهای آمریکای لاتین و همه کشورهای آفریقایی با ایران روابط عادی دارند و تنها در صورتی که آمریکا بتواند فرصت به دست آمده براساس سیاست ˈنرمش قهرمانانهˈ را درک کند، می توان به موفقیت گفت وگوهای ˈوینˈ و دستیابی به توافق نهایی در سال 2014 امیدوار بود.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...