نسخه چاپی

رضا عنایتی در گفتگوی تفصیلی با نما از دلایل موفقیت خود می گوید؛

معضل بازیكنان امروزی قلیان كشیدن است/پرسپولیس تیم بزرگی است

عکس خبري -معضل بازيكنان امروزي قليان كشيدن است/پرسپوليس تيم بزرگي است

رضا عنایتی گفت: معضلی كه این روزها گریبان فوتبالیست‌های ما را گرفته كشیدن قلیان است كه بیشتر هم بازیكنان جوان به سمت آن می‌روند. گزارش: علیرضا حاجی میرزا بابا

اختصاصی/به گزارش نما ،برخی از فوتبالیست‌ها گویا تمامی ندارند و در مثل همانند قالی کرمان می مانند که هر چه بر سن آنها افزوده می شوند بهتر می شوند. از این دست می توان به سهراب بختیاری زاده، علی کریمی و رضا عنایتی اشاره کنیم . ستاره هایی که با وجود سن بالای 37 سال در تیم های خود مهره اصلی هستند. رضا عنایتی با وجود 37 سال سن یکی از کاندیداهای دریافت عنوان آقای گلی این فصل لیگ برتر می باشد، شاید صبایی ها جایگاه فعلی خود را مدیون این ستاره سابق استقلالی ها هستند. عنایتی در حالی توانست 11 گل تا به اینجای فصل بزند که بسیاری از مهاجمان جوان‌تر و کم و سن و سال تر کم فروغ بوده اند،‌ برای ایجاد الگویی برای جوانان جوایای نام با این جوان مشهدی گفتگویی را انجام دادیم که در پی می آید:



سن 37 سالگی و قرار گرفتن در صدر جدول گلزنان لیگ برتر جالب توجه است.

باید توجه داشته باشید فعلا در صدر جدول گلزنان هستم، هنوز چند هفته باقی مانده است اما آخرش به کجا ختم خواهد شد معلوم نیست.

پیش‌بینی خودت چیست؟

 سخت است؛چند بازی مانده است و امیدوارم آمار خوبی از خودم به جا بگذارم و مهره ثمربخشی برای تیم صبا باشم. شاید نتوانم آقای گل شوم اما امیدوارم هر مهاجمی که لیاقت دارد عنوان آقای گلی را به دست بیاورد.

چرا رضا عنایتی با 37 سال سن همچنان گلزنی می‌کند اما مهاجمان جوان ناکام هستند؟

وضع فعلی فوتبالیست‌های جوان کشورمان ویژه است و یک سری مسائل وجود دارد که همه آنها دست به دست هم می‌دهند تا جوانان رشد نکنند که یکی از آنها رسانه‌ها هستند.

چطور؟

 تا در یک بازی بازیکن جوانی خوب بازی می‌کند آن قدر او را بزرگ می‌کنند تا آن بازیکن 10-15 بازی بیشتر دوام نیاورد. بازیکنانی که 4-5 بازی خوب بازی می‌کنند آن قدر به آنها پرداخته می‌شود که در آینده محو می‌شوند. تمام اینها برمی‌گردد به اینکه ما در فوتبالمان ساختار مناسبی نداریم تا بازیکن به طور درست تعلیم ببیند بنابراین اگر هراز چند گاهی پدیده‌ای در فوتبال پیدا می‌شود اتفاقی است.

اما رفتار خود بازیکن هم مهم است و باید حرفه ای رفتار و زندگی کنند.

معتقدم بازیکن وقتی وارد زمین می‌شود باید بهترین عملکرد را داشته باشد و بجنگد که بهترین بازیکن زمین باشد و در کنار آن زندگی حرفه ای هم داشته باشد. سرمایه‌ بازیکن بدنش است به همین دلیل باید به موقع استراحت کند، تغذیه خوبی داشته باشد و تمرینات مناسب انجام دهد. بسیار پیش آمده که خود من دوست داشتم در مهمانی‌های خانوادگی تا پاسی از شب بیدار باشم اما به دلیل اینکه صبح تمرین داشتم زودتر خوابیده‌ام.

معضلی که این روزها گریبان فوتبالیست‌های ما را گرفته کشیدن قلیان است که بیشتر هم بازیکنان جوان به سمت آن می‌روند.

در زندگی شخصی وقتی یک نفر به سن 18 سال می‌رسد یک انسان کامل می شود و خوب و بد را هم تشخیص می‌دهد اما واقعیتی هم که در این زمینه‌ها وجود دارد این است که این مسائل به خانواده آن بازیکنان و نوع تربیتشان بر می‌گردد چرا که این رفتارها در تمام دنیا منسوخ شده است.

به طور دقیق می‌دانی چند درصد فوتبالیست‌ها قلیان می‌کشند؟

نه، من در زندگی خصوصی افراد سرک نمی‌کشم و تمرکزم روی کار خودم است. هر کسی هم که هر کاری می‌کند به خودش برمی‌گردد، مخصوصاً فوتبالیست‌ها که اگر به مسائل حاشیه‌ای توجه کنند خیلی زود از چرخه خارج می‌شوند.

خود تو قلیان می‌کشی؟

به هیچ وجه. میانه‌ای با قلیان ندارم.

اما در سایت‌ها اعلام شده بود قهوه‌خانه داری؟

آن سایتی که نوشته من قهوه‌خانه دارم آدرسش را به خود من هم بدهد تا بروم پول بگیرم. از شوخی که بگذریم این خبر صحت ندارد، من درآمدی جز فوتبال ندارم.

به همین دلیل است که در سن 37 سالگی همچنان گلزنی می‌کنی و در صدر جدول گلزان لیگ برتر قرار داری؟

انسان در هر رشته ای که کارمی کند باید هدفگذاری داشته باشد، فوتبال هم همین طور است و باید ریاضت کشید تا موفق شد

در یک اظهار نظر گفته بودی زمین‌های خاکی جمع شده و به جایش قهوه‌خانه درست شده است؟

درست است من این حرف زدم.

این روزها فوتبال ایران از فقر گلزن رنج می برد. با توجه به تجربه‌ای که در این باره داری برای برون‌رفت از این موضوع چه باید کرد؟

  باید برویم سراغ تاسیس آکادمی تا استعدادها را پیدا کنیم. مدرسه فوتبال‌ها باید زیر فدراسیون باشد تا شاهد شکوفایی نسل‌های جدید در فوتبال باشیم. برای این کار هم همه باید دست به دست هم دهند اما متأسفانه گرفتار شعارزدگی شده ایم و منتظر نشسته ایم تا فوتبال ایران شکست بخورد تا دوباره انتقاد کنیم و حرف بزنیم در حالی که باید پیشگیری کرد. ما نباید همیشه منتظر اتفاقات باشیم تا یکی مثل علی کریمی یا علی دایی ظهور کند. باشگاه‌ها باید تیم «ب» داشته باشند و لیگ «ب» را برگزار کنیم. من چند سال در همین امارات که ما صبح تا شب بد آن را می‌گوییم بازی کردم؛ آنها تیم «ب» دارند و اگر در تیم بازیکنی عملکرد ضعیفی داشته باشد به تیم «ب» می‌رود و برعکس در تیم «ب» اگر بازیکنی خوب کار کند به تیم «الف» می‌آید که این‌ها خودش ایجاد انگیزه می‌کند

گویا برای حضور درتیم ملی هم اعلام آمادگی کرده‌ای؟

من که همیشه آماده‌ام. سه سال است که منتظرم که کرش و همکارانش مرا به یک اردو دعوت کنند. حتی چندی قبل در هتل المپیک دستیار آقای کرش دیدم که او به من گفت تا کی می‌خواهی گل بزنی. امیدوارم این باردر دعوت از بازیکنان به اردوی تیم ملی حق به حق دار برسد.

بحث تکراری بازگشت به استقلال به کجا انجامید؟

این بحث همیشه بوده و هست. من امیدوارم سال‌های پایانی فوتبالم را در استقلال بازی کنم حالا باید بینیم چه پیش می‌آید.

آرش برهانی هم که تعداد گل‌هایش از 100 گذشت؟

آرش در 8-9 سال بازی در تیم استقلال توانست 100 گل بزند و من در 3 سال 60 گل برای استقلال زدم. طی 3 سال حضور در این تیم 2 سال آقای گل لیگ برتر و یک سال هم بهترین بازیکن لیگ شدم.

روز جمعه با پرسپولیس بازی دارید؛ برای گل‌زنی در این بازی چقدر انگیزه داری؟

من  برای همه بازی‌ها انگیزه دارم، البته بعضی بازی‌ها  مانند بازی پرسپولیس حساس هستند و برخی مسابقات هم حساسیت‌شان کمتر است. پرسپولیس تیم بزرگی است، تماشاگران زیادی دارد و هیچ گاه نمی‌توان جایگاه این تیم را در فوتبال کشورمان دست‌کم بگیریم. نام پرسپولیس برای من و همچنین سایر بازیکنان صبا ایجاد انگیزه می‌کند تا بهترین بازی خود را مقابل این تیم ارائه دهیم. امیدوارم در این بازی هم برای تیمم موثر باشم و هم گلزنی کنم.


۱۳۹۲/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...