نسخه چاپی

اظهارات رئیس‌مجلس سوریه علیه حامیان تروریست‌ها

رئیس مجلس سوریه با تأكید بر حمایت آمریكا، فرانسه و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها، گفت: 40هزار تروریست از 83كشور جهان عازم سوریه شدند اما مردم سوریه مقاومت خواهند كرد؛ آنها كه خودشان را نماینده معارضین می‌دانند تصمیمشان منوط به نظر سفارت آمریكا در دمشق است.

به گزارش نما ، محمد جهاد الحمام رئیس مجلس سوریه در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در سالن اجلاس سران (تهران) برگزار شد، طی سخنانی ضمن تقدیر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: من از سوریه کشوری که امروز صاحب رویارویی با تروریسم بین‌المللی است به همه نمایندگان کشورهای اسلامی سلام عرض می‌کنم.
وی با بیان اینکه برخی کشورهای همسایه برای نا امنی و ترویج تروریست در سوریه تلاش می‌کند، تصریح کرد که متأسفیم از اینکه برخی کشورهای همسایه با حمایت غرب و آمریکا تلاش کرده‌اند تا زیرساخت‌های سوریه و بافت کشورمان را از بین ببرند و در کشور ما کشت و کشتار راه بیاندازند.
الحمام سوریه را در چند سال گذشته بهترین الگو برای زندگی مسالمت‌آمیز دانست و تصریح کرد: یک دهه پیش که ما با افتخار عضو مجالس کشورهای همکاری اسلامی شدیم، تعهد دادیم در امور دیگر کشورها دخالت نکنیم اما برخی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تعهدشان پایبند نبوده و از تروریست در سوریه حمایت کردند و مشروعیت نظام ما را زیر سؤال بردند.
وی با تأکید بر اینکه سوریه از دموکراسی حمایت می‌کند تصریح کرد: برخی کشورهای همسایه دخالتشان در امور سوریه به دخالت نظامی تبدیل شد و از طریق اعزام نیرو و گروه‌های تروریستی و تکفیری به سوریه موجب کشتار مردم سوریه شدند.
رئیس مجلس سوریه با تأکید بر عزم مردم و دولت سوریه برای مقابله با تروریست گفت: طبق آماری که خود غربی‌ها می‌دهند 40هزار تروریست از 83کشور عازم سوریه شدند تا مردم ما را بکشند در حالیکه این کشورها ادعای گفت‌وگوی تمدن‌ها را دارند و می‌گویند کشور مسلمان هستیم.
الحمام با بیان اینکه برخی کشورهای مسلمان میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا مسلمانان یکدیگر را بکشند، خاطرنشان کرد: برخی فتوای جهاد علیه مردم و دولت سوریه را صادر کرده‌اند در حالیکه اینها حتی یک فتوا علیه اسرائیل صادر نکرده بودند و نمی‌کنند.
وی گفت: سرنوشت مردم سوریه را مردم سوریه و صندوق های رای تعیین می کنند نه آمریکا و تروریست‌ها.
وی با بیان اینکه حامیان تروریست‌ها با کمک شبکه‌های گمراه کننده اخبار کذب و اتهامات دروغ به دولت و مردم سوریه نسبت داده‌اند خاطرنشان کرد: ما افتخار داریم که سیستم بهداشتی را برای همه مردم آحاد ملت قرار دادیم و البته با اصلاح قانون اساسی زمینه مساعد را برای مردم خود قرار دادیم.
الحمام با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند مصالحه را به ملت سوریه تحمیل کنند اما مردم سوریه چنین مصالحه‌ای را نخواهند پذیرفت، گفت: آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی، تروریست در سوریه را هدایت می‌کنند و ما باید بدانیم که مردم سوریه مقاومت خواهند کرد. هدف آنها مقاومت و از بین بردن فلسطین است.
وی با استقبال از راه حل‌های سیاسی برای برون‌رفت از مشکلات سوریه گفت: ما بدون پیشرفت در اجلاس ژنو2 حضور یافتیم تا نشان دهیم عزم و اراده‌مان برای گفت‌وگوهای سیاسی و راه حل‌های مسالمت‌آمیز جدی است اما کسانی که خود را نمایندگان معارضین می‌دانند کسانی هستند که توسط آمریکا انتخاب شده‌اند و قدرت تصمیم‌گیری ندارند. این کشورها تصمیمشان را از سفارت آمریکا در دمشق می‌گیرند و خودشان تصمیمی ندارند.
رئیس مجلس سوریه در پایان اظهارات خود مجدداً از میزبانی جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور محترم ایران هم که مواضع به حقی در دفاع از حقوق بشر اتخاذ کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...