نسخه چاپی

برای كنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی،

برنده جایزه نوبل پزشكی به ایران می‌آید

دبیر علمی كنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی با اشاره به اینكه ۶۰ درصد علت مرگ و میر در دنیا بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان‌ها، دیابت و بیماری‌های قلبی است، از سفر برنده جایزه نوبل پزشكی برای حضور در این كنگره خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جمشید حاجتی، متخصص ایمونولوژی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران، اظهار داشت: امروزه با پیشرفت علوم ایمونولوژی (ایمنی شناسی) در زمینه طراحی واکسن‌ها، داروها و به علت افزایش سطح بهداشت جامعه شاهد کاهش شیوع بیماری‌های مسری مانند بیماری‌های عفونی و در نتیجه کاهش مرگ و می هستیم.

به گفته وی در عین حال شیوع بیماری‌هایی همچون سرطان‌ها، بیماری‌های خودذایمن و انواع آلرژی‌ها به خصوص در شهرهای صنعتی در حال افزایش است.

این متخصص ایمونولوژی افزود: هم اکنون حدود ۶۰ درصد علت مرگ و میر در دنیا بیماری‌های غیر واگیر مانند سرطان‌ها، انواع دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی است و طبق آمار ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۴ میلیون فرد مبتلا به سرطان تشخیص داده شده‌اند که حدود ۸ میلیون نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

حاجتی ادامه داد: بیماری‌های خود ایمنی مانند بیماری MS، بیماری آرتریت روماتوئید، بیماری دیابت و بیماری‌های تیروئید خودایمن دسته دیگری از بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن هستند که سالیانه هزینه زیادی را به جوامع تحمیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: در بیماری‌های خود ایمنی، سیستم ایمنی بدن به طور اشتباه علیه سلول‌های خودی فرد فعال شده و منجر به تخریب آنها می‌شود. برای مثال در بیماری دیابت خود ایمن سلول‌های سیستم ایمنی علیه سلول‌های تولید کننده انسولین فعال می‌شوند و آنها را تخریب می‌کنند.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران بیان داشت: در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی توسط محققین علم ایمونولوژی برای ابداع روش‌های تشخیصی و درمانی به منظور تشخیص و درمان بیماری‌هایی مانند سرطان‌ها و بیماری‌های خودایمن انجام شده است.

حاجتی عنوان کرد: از آنجا که اختلال در سیستم ایمنی به عنوان سیستم دفاعی بدن، نقش مهمی را در ایجاد این نوع بیماری‌های ایفا می‌کند، لذا با شناخت بهتر سیستم ایمنی می‌توان از ایجاد این دسته از بیماری‌ها جلوگیری کرد و با ابداع روش‌های درمانی، مرگ و میر حاصل از آنها را کاهش داد.

به گفته وی دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران که در تاریخ ۹ الی ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و در این کنگره بیش از ۱۵۰۰ مقاله از سراسر دنیا اقدام به ارائه آخرین یافته‌ها در زمینه علم ایمونولوژی همچون روش‌های درمانی و تشخیصی جدید برای تشخیص و درمان سرطان‌ها، بیماری‌های خود ایمنی و آلرژی‌ها خواهند کرد.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران گفت: در این کنگره بیش از ۳۰ محور از علم ایمونولوژی همچون تاثیر تغذیه و ورزش بر روی سیستم ایمنی، تولید و طراحی واکسن‌ها، تولید آنتی بادی‌های درمانی و تشخیصی، ایمونولوژی بیماری‌های مفصلی و تاثیر آلودگی‌ها بر روی سیستم ایمنی مورد بحث صاحب نظران و متخصصین قرار خواهد گرفت.

حاجتی خاطرنشان کرد: در دوازدهمین کنگره ایمونولوژی بیش از ۲۰ متخصص ایمونولوژی از کشورهای اروپایی و آمریکایی و همچنین برنده جایزه نوبل پزشکی شرکت خواهند کرد و آخرین یافته‌های خود را در زمینه علم ایمونولوژی ارائه خواهند کرد و بیش از ۴۰ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد. علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنگره به وب سایت کنگره به آدرس www.icia.ir مراجعه کنند.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...