نسخه چاپی

لیگ برتر ایران پاركینگ پیرمردهاست!

سازمان لیگ در تلاش است تا میانگین سنی بازیكنان در لیگ برتر و دسته یك را پائین ببرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: سازمان لیگ در تلاش است تا میانگین سنی بازیکنان در لیگ برتر و دسته یک را پائین ببرد.

محمد رضا ساکت به عنوان مسئول این پروژه، فعالیت ها را پیش می برد. طبق آماری که سازمان لیگ به دست آورده، میانگین سنی بازیکنان لیگ برتر ایران 25 سال است اما در لیگ های اروپایی این میانگین تا 20 سال هم می رسد. مهدی تاج رئیس سازمان لیگ با قاطعیت پشت طرح جوان کردن لیگ ایستاده و اعتقاد دارد می توان گام اصلی را در لیگ دسته یک برداشت. اخیرا او در این زمینه جلساتی را با برخی از اهالی فوتبال از جمله امیر حاج رضایی، مجید جلالی، علیرضا منصوریان، مهدی مناجاتی، جعفر کاشانی و... داشته است. همچنین تاج جلساتی چند ساعته با مربیان خارجی لیگ برتر از جمله زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان، اسکوکیچ سرمربی ملوان و لوکا بوناچیچ مس کرمان داشته و با آنها در این باره بحث و گفت و گو کرده است. تاج می گوید: «این جلسات باید دوباره ادامه پیدا کند. ما معتقد هستیم سن پختگی بازیکنان ما در لیگ باید 20 سال باشد نه 24 یا 25 سال. ما در حال حاضر بازیکن 23 ساله را هم جوان تلقی می کنیم.»

سازمان لیگ قصد دارد «انقلاب فوتبالی» را از لیگ یک آغاز کند. این رقابت ها تبدیل به محمل گرمی برای عده ای از بازیکنان قدیمی شده است. در حال حاضر خیلی از بازیکنان سن و سال دار که جایی در لیگ برتر ندارند، در تیم های دسته اولی بازی می کنند و به دلیل اسمی که دارند، پول خوبی هم در می آورند. سازمان لیگ معتقد است لیگ دسته اول پشتوانه قدرتمندی برای لیگ برتر است و باید بازیکنان جوان در آن بازی کنند. مهدی تاج می گوید قرار است انقلابی در این لیگ اتفاق بیفتد و در توضیح آن می گوید: «متاسفانه این لیگ پارکینگ پیرمردها شده است. خدای ناکرده قصد بی احترامی به بازیکنی را نداریم ولی باید قبول کنیم برای پیشرفت فوتبال و آینده سازی، باید به بازیکنان جوان میدان بدهیم. شاید انقلابی به راه بیفتد و ما لیگ دسته اول را تبدیل به لیگ زیر 23 ساله ها کنیم.» البته اجرای این طرح بسیار دشوار است و باشگاهها بعید است به آن تن بدهند. تاج هم ادامه می دهد: «این ماجرای همان دوغی است که ممکن است هم بزنیم و دوغ شود یا اینکه چیز درستی از آب در نیایند. ما قرار است این طرح را علمی تر کنیم. صاحبنظران باید در این باره حرف بزنند و قطعا شما رسانه ها هم می توانید راهکارهای خود را پیشنهاد بدهید بدهید ولی ما در حال حاضر موافق این شرایط لیگ یک نیستیم.»

اما سازمان لیگ برای لیگ برتر چه برنامه ای دارد؟ تاج ترجیح می دهد فعلا در این باره حرف نزند: «قوانینی وضع خواهیم کرد که فعلا رسانه ای نمی شود. ولی قطعا برای پائین بردن سن بازیکنان در لیگ برتر هم نقشه هایی داریم. تا یک ماه دیگر قوانینی را که وضع کرده ایم، اعلام می کنیم. باشگاهها هم لاجرم باید این قوانین را اجرا کنند. ما باید از جوانان استفاده کنیم. متاسفانه در حال حاضر آمار استفاده از این بازیکنان در لیگ ما پائین است.» حتی وزیر ورزش هم در دیداری که با مسئولان فدراسیون فوتبال داشت، از جوانگرایی در فوتبال ایران سخن گفته است. تاج می گوید: «آقای گودرزی گفتند نظر مثبتی در این زمینه دارند و همه حمایت های لازم را هم انجام خواهند داد.»

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...