نسخه چاپی

در بودجه 93 چقدر به حقوق زنان توجه شد؟

عکس خبري -در بودجه 93 چقدر به حقوق زنان توجه شد؟

نماینده ساوه در مجلس گفت: حقوق زنان در لایحه بودجه سال ۹۳ كمرنگ دیده شده است.

به گزارش نما؛ شهلا میرگلوبیات نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی با گله‌مندی از حقوق زنان به عنوان نماینده زن و مدافع حقوق آنها اظهار داشت: حقوق زنان در لایحه بودجه سال 93 کمرنگ دیده شده است، درست است که بودجه انقباضی، محدودیت‌هایی در اعتبارات وجود دارد، اما آیا سهم زنان، کودکان و جوانان که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، این بود؟
وی افزود: سال‌هاست که در مجلس قوانین زیادی در ارتباط با حمایت از حقوق زنان، کودکان و تحکیم خانواده مصوب می‌شود، حال سؤال بنده نه فقط از این دولت که به تازگی روی کار آمده، بلکه از دولت‌های گذشته این است که چرا این قوانین اجرایی نشده است، اگر می‌خواهیم جمعیت کیفی کشورمان افزایش یابد، مگر نه این است که باید از این سه مقوله مهم حمایت کنیم.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: ما حتی در لایحه بودجه سال 93، افزایش مرخصی زایمان، بیمه زنان خانه‌دار متأهل با اولویت بد سرپرست و بی‌سرپرست، حمایت از کودکان کار، حمایت و تعالی تحکیم خانواده و موارد زیاد دیگر را لحاظ نکردیم و در حال حاضر نیز هیچ نهاد مشخصی مسئول سیاست‌گذاری در حوزه کودکان نیست که باید مورد توجه ویژه نمایندگان قرار گیرد.
میرگلوبیات ادامه داد: چه زمانی می‌خواهیم به زیرساخت‌ها توجه کنیم، مرتب فریاد می‌زنیم آلودگی هوا، مشکلات اجتماعی کلانشهرها، حمایت از روستاییان و روستانشینان، حمایت از تولید و وضعیت صنعت و کشاورزی آیا باید این مسائل فقط جنبه تبلیغاتی داشته و در حرف و سخن خلاصه شود.
وی تصریح کرد: چرا به مقوله مهمی مانند آب توجه نمی‌کنیم که مهم‌تر از هر چیز دیگر است و اگر اینگونه ادامه دهیم تا چند سال دیگر باید آب خودمان را هم از کشورهای دیگر وارد کنیم.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: چرا مدیریت صحیح در مصرف آب نداریم، در حال حاضر اکثر شبکه‌های آبرسانی در کشور دچار فرسودگی بوده و به میزان زیادی هدر رفت آب داریم و اینها نیاز به اصلاح شبکه دارند.
میرگلوبیات افزود: توجه به مقوله فرهنگی امر بسیار مهم دیگری است که باید مرکزیت و نظارت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها و شهرستان‌ها اعمال شود، ولی مؤسسات مختلف فرهنگی از کشور مشغول کار هستند و با بودجه‌‌های خاص خود در لایحه بودجه که هیچ‌گونه نظارت و گزارش‌ عملکردی از آنها نمی‌بینیم و این پراکندگی و موازی کاری در نهایت سبب ایجاد مشکلات و معضلات فرهنگی و عدم حمل آنها می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تأسیس مراکز‌ مالی و اعتباری بانک‌های خصوصی در سال‌های اخیر و تجمع نقدینگی در خرید ارز، دلار و مسکن و عدم سرمایه‌گذاری در بخش تولید،‌ صنعت و کشاورزی توسط این مراکز یکی از دلایل مهم شرایط اقتصاد فعلی است و نظارت جدی مجلس و دولت را می‌طلبد.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...