نسخه چاپی

آخرین وضعیت تشكیل وزارت ازدواج و طلاق

نماینده مردم رباط‌ كریم در مجلس و یكی از طراحان طرح تشكیل وزارت ازدواج و طلاق با بیان اینكه بعد از اتمام بودجه در مجلس این طرح پیگیری می‌شود، اظهار كرد: باید همه قبول كنیم كه در حوزه جوانان عملكرد مثبتی نداریم و یا حداقل‌ كمتر بوده است لذت تلاش می‌كنیم با تشكیل چنین وزارتخانه‌ای به منظور پرداختن به مشكلات جوانان گام‌های موثری برداریم.

به گزارش نما؛ به نقل از ایسنا، ابراهیم نکو درباره آخرین وضعیت پیگیری طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق اظهار کرد: انصافا نگرانی در حوزه جوانان بسیار فراوان است و بسیار بیشتر از آن چیزی است که بعضی‌ها فکر می‌کنند ما شاهد مشکلاتی در حوزه جوانان هستیم که به نظر می رسد اگر بررسی‌های لازم صورت گیرد تشکیل چنین وزارتخانه‌ای جایز باشد.
وی افزود: عنوان اولیه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است به گونه‌ای است که متاسفانه بعضی‌ها فکر می کنند ما می‌خواهیم با تشکیل این وزارتخانه از طلاق حمایت کنیم بلکه اینگونه نیست و تلاش خواهیم کرد در جهت تعدیل و کاهش نرخ طلاق تلاش شود.
نماینده مردم رباط‌ کریم در مجلس شورای اسلامی خطاب به کسانی که نسبت به طرح چنین وزارتخانه‌ای انتقاد دارند گفت: سوال این است که عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان و کاهش نرخ طلاق و همچنین نرخ ازدواج چقدر بوده است؟ تا چه اندازه در مشاوره دادن به زوج‌های جوان اقدامات موثری صورت گرفته است؟ در مورد وضعیت اشتغال و وضعیت مسکن جوانان چه اقداماتی صورت گرفته است؟
نکو به عنوان یکی از طراحان طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق اظهار کرد: اگر امروز می‌خواهیم به جمعیت قابل توجهی برسیم و افزایش جمعیت داشته باشیم و مشکل حوزه جوانان را حل کنیم هیچ چاره‌ای نیست مگر اینکه تجدید نظر ریشه‌ای و همه جانبه صورت گیرد. لذا پیشنهاد داریم چنین وزارتخانه‌ای تشکیل شود تا بتواند به صورت تخصصی موضوعات را پیگیری کند.
نماینده مردم رباط‌ کریم در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت بودجه حوزه جوانان گفت: متاسفانه در بودجه 93 شاهد بودیم وزارت ورزش و جوانان نسبت به بحث ازدواج و حوزه جوانان دفاع خوبی نداشته و این نشان از ضعف این وزارتخانه دارد.
وی خاطر نشان کرد: با نهایی شدن مباحث مربوط به بودجه قطعا این طرح به طور جد پیگیری خواهد شد و براساس نظرات کارشناسی که واصل می‌شود در نام آن نیز تجدید نظر جزیی خواهیم کرد که البته بحث وزارت ازدواج آن قطعی خواهد بود چرا که واژه طلاق به نوعی نگرانی برای جامعه در بر دارد.

۱۳۹۲/۱۲/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...