نسخه چاپی

واكنش حداد به كدام اظهارنظرها بود+جدول

حدادعادل یكی از چهره‌های آرام مجلس است كه تعداد نطق‌هایش در مجالس‌ مختلف بسیار محدود است و به راحتی سایر نمایندگان نطق نمی‌كند.

به گزارش نما؛ افزایش انتقادات دولتی‌ها از عملکرد مجلس نهم باعث شده دیروز دو نماینده شاخص اصولگرای مجلس یعنی علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس و غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نسبت به سیاست‌های دولت موضع‌گیری کنند. به نظر می‌رسد به رغم نشست‌های مشترکی که دولت و مجلس به صورت مرتب برگزار می‌کنند،‌روابط‌شان آنقدرها هم خالی از مناقشه نیست.
**تذکر پنهانی لاریجانی به نمایندگان
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که پیش‌تر در نشست مشترک با دولت نسبت به اظهارمواضع نزدیکان رئیس‌جمهور به شدت انتقاد کرده بود،‌این بار به نمایندگان مجلس تذکر داد تا نسبت به نقد دولت یازدهم دقت کنند. ظاهرا لاریجانی این حرف را در جلسه غیرعلنی دیروز مجلس گفته است. براساس آنچه محمدرضا رضایی‌کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس نقل کرده،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی مجلس عنوان کرد که انتقادات نمایندگان به اعضای کابینه و یا کلیت دولت و عملکرد آن نباید به‌گونه‌ای باشد که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد.
**هیچ اراده ای برای تضعیف دولت وجود ندارد
در عین حال غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز دیروز طی نطقی نسبت به سیاست‌های دولت ابراز نگرانی کرد. حداد عادل در بخشی از نطق خود خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: مطمئن باشید در مجلس هیچ اراده جمعی و جناحی برای تضعیف دولت وجود ندارد، فرآیند تصویب بودجه در مجلس گواه صحت این مدعاست. او با اشاره به اینکه «رئیس‌جمهور با شعار اعتدال به پیروزی رسید» خواستار آن شد که اعتدال تعریف شود. رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در همین خصوص گفت: مردم انتظار دارند اعتدال توضیح داده شود تا هرکس نتواند خود را زیر نقاب اعتدال مخفی کند این همان بلایی است که بر سر شعار اصلاحات آمد. ما نگرانیم که بعضی از فعالان فتنه 88 با شعار اعتدال به دولت شما راه پیدا کنند.
حداد عادل در ادامه به تلاش برخی تندروها برای دستیابی به کرسی‌های مجلس اشاره کرد و گفت: «آنان می‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ افراط‌گرا ببندند، به نظر می‌رسد عده‌‌ای که خود به علت افراط‌گرایی مولد بحران و فتنه بوده‌اند با انتساب شعار دو قطبی اعتدال‌گرا، افراط‌گرا از هم اکنون برای تصرف مجلس آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.»
این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به رئیس‌جمهور نسبت به شکل‌گیری جریان افراط بین نزدیکانش هشدار داد و گفت: «هر افراطی ، افراط دیگری را در مقابل خود موجب می‌شود، وقتی روزنامه‌های موسوم به اصلاح‌طلب بعد از تغییر رئیس دانشگاه تهران با حروف درشت بر صفحه اول خود آن‌را با عبارت «عزل شیرین فرهاد» یاد می‌کنند و یا رفتن او را آمدن امید قلمداد می‌کنند مردم از خود می‌پرسند چرا باید همه مدیرانی که مشغول خدمت بوده‌اند عزل شوند؟ مگر آن مدیران چه گناهی کرده بودند که در دولت اعتدال با همه آنها چنین رفتاری می‌شود؟»
حدادعادل ادامه داد: «مردم از خود می‌پرسند این همه خوشحالی در عزل رئیس دانشگاه تهران برای چیست؟ این کارها و روش‌ها با اعتدال نمی‌سازد و نمی‌خواند و خود نوعی افراط است که به افراط دیگری منتهی خواهد شد.» نماینده مردم تهران در مجلس همچنین از سیل تغییرات در دستگاه اجرایی انتقاد کرد .
**ادامه اعتراض‌ها به دولت
ناظران سیاسی معتقدند انتقادهای دیروز حداد عادل از سیاست‌های دولت واکنشی است به اظهارمواضع ماه‌های گذشته دولت به خصوص برخی نزدیکان رئیس‌جمهور. چرا که چهره‌های دولتی طی ماه‌های گذشته اظهارنظرهای اختلاف برانگیزی ایراد کرده‌اند که بعضا با واکنش مستقیم مجلس مواجه شده است. اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور که از شروع به کار دولت اظهارنظرهای عجیبی از وی منتشر شده است، در یکی از این اظهارنظرها گفته بود موضع‌گیری برخی نمایندگان مجلس در خصوص دولت و سوالات مکرر از وزرا برنامه‌ریزی شده است.
**هشدار رسمی به دولت
حدادعادل یکی از چهره‌های آرام مجلس است که تعداد نطق‌هایش در مجالس‌ مختلف بسیار محدود است و به راحتی سایر نمایندگان نطق نمی‌کند. او همچنین رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس یعنی نمایندگانی است که تا امروز بیشترین انتقاد را به عملکرد دولت داشته‌اند، است بنابراین می‌توان هشدارهای دیروز حدادعادل را نوعی اتمام حجت این جریان با رفتارهای خلاف اعتدال تفسیر کرد.

واکنش حداد به کدام اظهارنظرها بود+جدول

502694_224.jpg

۱۳۹۲/۱۲/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...