نسخه چاپی

50 امضا در مجلس عددی نیست!

عکس خبري -50 امضا در مجلس عددي نيست!

برخی نمایندگان 8 سال ساكت بوده اند اما حالا هر روز دست به نقد، نقد می كنند. استیضاح البته كاركرد و وظیفه نظارتی مجلس است اما این كه جریان سیاسی خاصی در مجلس از ابزار قانونی خود استفاده كند و خلاف انصاف بخواهد زیر لوای وظایف نمایندگی حركت كنند، درست نیست و این استیضاح ها بوی نظارت نمی دهد.

به گزارش نما؛ هفته ای نیست که در بهارستان بگذرد و استیضاح یک وزیر دولت یازدهم به تعبیر رسانه ها، کلید نخورد. رضا فرجی دانا و انتصاب هایش، محمدرضا نعمت زاده و اظهار نظرهایش ، آخوندی و آزادراه هایش و فانی و مدرسه ها و برنامه هایش پشت سر هم رل اول سناریو های استیضاح مجلس نهم می شوند. تعداد امضاها متفاوت است . پایداری ها اما پای ثابت هستند. در این بین مکررا به فاصله چند روز از خبر کلید خوردن جمع آوری امضا برای استیضاح اخباری مبنی بر مهلت به وزیر شنیده می شود.
در این بین مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس نهم و وزیر بهداشت دولت اصلاحات معتقد است که برخی از استیضاح هایی که در مجلس کلید می خورد رنگ و بوی نظارت ندارد و از اساس با دغدغه این رسالت مطرح نمی شود. وی تاکید می کند که این روش آغاز کردن استیضاح به جایی نمی رسد و تنها وقت نمایندگان و مجلس را می گیرد و اگر هم به جایی برسد استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس برای تسویه حساب های سیاسی دور از انصاف است.
مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم گفت:سوال و استیضاح ابزار نظارتی مجلس است اما عده ای افراد در مجلس هستند که در جریان انتخابات به چیزی که می خواستند نرسیدند و امروز به اسم نظارت مرتب در حال پیش کشیدن این ابزارهای نظارتی هستند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در بهارستان در ادامه این مطلب افزود:این جماعت را نباید کل مجلس دانست بلکه این ها تعداد مشخصی از افراد در مجلس هستند.
پزشکیان هم چنین تصریح کرد: نکته جالب توجه برای خود من این است که این افراد طی 8 سال یکبار هم تذکر ندادند و هیچ اعتراضی نکردند و نقدی به دولت وارد ندانستند اما در این دولت هر روز دست به نقد، نقد می کنند.
وی ادامه داد: این روش آغاز کردن استیضاح به جایی نمی رسد و تنها وقت نمایندگان و مجلس را می گیرد و اگر هم به جایی برسد استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس برای تسویه حساب های سیاسی دور از انصاف است.
این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد:طبیعی است که هر اندازه از این رفتارها و تسویه حساب های سیاسی دست بر داریم فضا برای همه کشور بهتر می شود.
وی تاکید کرد: این که هر چند هفته یکبار 50 امضا هم برای یک استیضاح جمع می شود چیزی را تغییر نمی دهد چرا از اساس اولا 50 امضا در مجلس عددی نیست بعد هم حرف بی منطق به جایی نمی رسد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات تصریح کرد: اگر ما قرار است در این کشور با منطق و قانون جلو برویم یاید نقد منصفانه کنیم

۱۳۹۲/۱۲/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...