نسخه چاپی

دیدار هیئت‌هایی از چین و افغانستان با رئیس مجلس شورای اسلامی

عکس خبري -ديدار هيئت‌هايي از  چين و افغانستان با رئيس مجلس شوراي اسلامي

هیئت‌های شركت كننده از مجالس چین و افغانستان در دومین نشست مجمع عمومی مجمع نمایندگان مجالس آسیا و اقیانوسیه برای آموزش، جداگانه با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش نما به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی؛ آقای لاریجانی در این دیدارها با تاکید بر نقش مهم مجالس در گسترش آموزش عمومی و از میان بردن نابرابری‌های فرهنگی و آموزشی در جامعه گفت: همکاری پارلمان‌های منطقه می تواند به رفع بسیاری از مشکلات و موانع ارتقای سطح آموزش و دانش عمومی در جوامع کمک کند.
وی بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تقویت همکاری‌های چندجانبه در این زمینه با مجالس دیگر کشورها تاکید کرد.
آقای لاریجانی از تصویب قوانین مشترک و انتقال تجارب به عنوان مهم‌ترین سرفصل‌های همکاری‌های پارلمانی در این زمینه یاد کرد.
رئیس مجلس در این دیدارها ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های دوستانه کشورمان با چین و افغانستان تأکید کرد: باید از همه زمینه ها و فرصت‌های موجود برای ارتقای سطح مراودات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به نفع ملت‌ها بهره برد.
در این دیدارها همچنین هیئت های پارلمانی افغانستان و چین با قدردانی از تلاش ها و اقدامات مجلس شورای اسلامی در طول دوره ریاست ایران بر مجمع نمایندگان آسیا و اقیانوسیه برای آموزش، ابراز امیدواری کردند از تجارب و تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای سطح آموزش همگانی و از میان بردن نابربری های فرهنگی و اجتماعی در این زمینه بهره بگیرند.
خلیل‌الله شهیدزاده معاون کمیسیون معارف و تحصیلات عالی ولسی جرگه (مجلس نمایندگان) افغانستان و ژای وید عضو کمیته آموزش کنگره خلق چین در این دیدارها بر علاقه‌مندی کشورهایشان به توسعه همکاری‌های چندجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید و آمادگی مجالس این کشورها را برای تحکیم مراودات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.
این هیئت‌ها همچنین همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای را برای ارتقای سطح آموزش عمومی در آسیا و اقیانوسیه ضروری دانستند.

۱۳۹۱/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...