نسخه چاپی

قدردانی رئیس‌جمهور ونزوئلا از حمایت مردم ایران

عکس خبري -قدرداني رئيس‌جمهور ونزوئلا از حمايت مردم ايران

نیكولاس مادورو موروس ، رئیس جمهور ونزئلا از مردم ایران به خاطر حمایتشان از انقلاب و دموكراسی این كشور در برابر كودتای آمریكایی قدردانی كرد.

به گزارش نما ، مادورو پس از دریافت بیانیه افراد، سازمان‌ها و نهادهای غیر دولتی ایران درباره تحولات جاری در جمهوری بولیواری ونزوئلا که به امضای فعالان بین المللی، اساتید دانشگاه و دانشجویان رسیده بود رسما از ابراز همبستگی مردم ایران با مردم کشورش که روزهای حساسی را پشت سر می‌گذارند تشکر کرد.
کورا فرناندس، دبیر اول سفارت ونزوئلا در تهران با انتقال این پیام به ایسنا گفت: رئیس جمهور مادورو هنگام دریافت نامه امضا شده و فیلم مراسم گفته است هیچ گاه دوستی و برادری ملت ایران در سخت ترین شرایط را فراموش نخواهیم کرد.
وی اظهار کرد: مادورو طی هفته اخیر در سخنرانی های مهمش این لطف ایرانی ها را بازتاب داده است.
به دنبال تظاهرات مخالفان دولت ونزوئلا که طرفدار آمریکا و خواهان سقوط رئیس جمهور منتخب این کشور هستند، هفته گذشته به ابتکار خانه آمریکای لاتین مراسمی با حضورجمعی از فعالان تشکل‌های فرهنگی و بین‌المللی، دیپلمات ها و دانشگاهیان دو کشور در سفارت جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران برپا شد.
در این مراسم فیلمی مستند از نحوه دخالت آمریکا در نا آرامی های اخیر این کشور نفت خیز آمریکای لاتین پخش شد و سپس مهندس عبدالحمید شهرابی از خانه آمریکای لاتین، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ، حجت الاسلام براتی از مجمع فعالان بین الملل و نماینده انجمن دوستی ایران و ونزوئلا به همراه کاردار ونزئلا در ایران مشاهدات و تحلیل خود از اوضاع این کشور را بیان کردند.
در پایان نیز حاضران به نمایندگی از مردم ایران بیانیه حمایت از دولت مردمی مادورو را با عنوان« شبه کودتای طراحی شده در ونزوئلا را محکوم می‌کنیم» امضا کردند.
متن این بیانیه که به دست مادورو رییس جمهور ونزوئلا رسیده به شرح زیر است:
افکار عمومی جهان طی روزهای گذشته شاهد اقدامات خشونت آمیز و غیر دموکراتیک برخی گروه‌های ضد دولتی در جمهوری بولیواری ونزوئلا بوده که مطابق اقرار برخی بانیان آن و اعلام رسانه‌ها، با هدف ساقط کردن رئیس جمهور قانونی و منتخب مردم این کشور برنامه ریزی شده است.
تحرکات گروه‌های مذکور در حمله به مراکز دولتی، هدف تخریب اموال عمومی و مخدوش کردن امنیت شهروندان، ایجاد هرج و مرج، تفرقه و بی‌ثباتی در ونزوئلا را دنبال می‌کند.
این اقدامات که کودتای سال ۲۰۰۲ علیه رهبر آزادی خواه رئیس جمهور فقید ونزوئلا را در اذهان زنده می‌کند، از سوی برخی افراد و کشورهای بیگانه حمایت می‌شود که منافع گسترده آن‌ها با استقرار یک دولت مستقل و انقلابی در سرزمین بولیوار تأمین نمی‌شود.
روشن است کشوری با برخورداری از بالا‌ترین ذخایر نفت و گاز دنیا، در حالی که در نزدیک‌ترین فاصله به مرزهای جنوبی ایالات متحده آمریکا قرار دارد، چه مطمع وسوسه برانگیزی برای حاکمان واشنگتن است. چه آنکه این کشور، به منبعی الهام بخش برای کشور‌ها و جنبش‌های مترقی در نیمکره جنوبی قاره آمریکا تبدیل شده و در خارج از این منطقه نیز در ائتلاف با محور ضد نظام سلطه، ایفای نقش می‌کند.
از این رو، ما افراد، سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی با گرایش‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و دانشجویی در جمهوری اسلامی ایران، هم صدا با همتایان آزادی خواه و مستقل خود در سایر کشور‌ها:
شبه کودتای طراحی شده علیه دولت و رئیس جمهور منتخب مردم ونزوئلا را که با اقدامات خشونت آمیز، کشته شدن افراد بی‌گناه، تخریب اموال عمومی و دامن زدن به حرکت‌های بی‌ثبات کننده همراه است، محکوم می‌کنیم.
خواستار عدم مداخله نیروهای خارجی و امپریالیستی در امور داخلی کشور ونزوئلا و احترام به استقلال و حق حاکمیت این کشور می‌باشیم.
از اقدامات دولت انقلابی جمهوری بولیواری ونزوئلا مبنی بر فراخوان عمومی جهت تقویت صلح، دوستی، ارتقاء مردم سالاری و برقراری امنیت، آرامش و بستر سازی برای رفاه و سعادت مردم این کشور حمایت می‌کنیم.
زنده باد مبارزه در راه صلح، عدالت و آزادی ملت‌ها

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...