نسخه چاپی

گاردین: اكثر اسرائیلی‌ها مخالف جنگ با ایران هستند

تندروی‌های بنیامین نتانیاهو و روحیه جنگ‌طلبانه وی در مقابل ایران موجب شده تا سیلی از انتقادات به سمت وی روانه شود.

به گزارش فارس روزنامه گاردین در مقاله‌ای با انتقاد از تندروی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از مخالفت اکثر اسرائیلی‌ها با جنگ با ایران خبر داد.

نویسنده این مقاله ابتدا یک سوال چند گزینه‌ای مطرح می‌کند. وی می‌پرسد: چه کسی هفته پیش اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک (نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) افکار عمومی را در موضوع ایران فریب داده‌اند؟ الف) محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران، ب) "تونی بن" رئیس ائتلاف ضدجنگ، یا ج) "یووال دیسکین"، رییس پیشین اطلاعات داخلی اسرائیل؟

او پاسخ می‌دهد که جواب این سوال گزینه سوم است. دیسکین روز جمعه در یک اجتماع عمومی این صحبت‌ها را کرد. وی عنوان کرد که از نزدیک شاهد شخصیت نتانیاهو بوده و صحبت‌های او در رابطه با ایران فریب افکار عمومی است.

دیسکین با این اظهارات به لیست بلندبالای اعضای تراز اول دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی که مخالف و منتقد مواضع "فوق جنگ طلبانه" کابینه رژیم صهیونیستی در مواجهه با ایران هستند، پیوست. اظهارات حیرت‌انگیز دیسکین بر علیه رییس سابق خود تنها 48 ساعت پس از آن بیان شد که ژنرال "بنی گانتز" فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی اسرائیل هم عنوان کرد که رهبری ایران هنوز تصمیمی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای نگرفته و اینکه ایران از این جلوتر نخواهد رفت چراکه مردمی بسیار منطقی در راس آن قرار دارند.

* جنگ با ایران برای اسرائیل نابودکننده است

ماه گذشته هم میر دگان رئیس پیشین سرویس جاسوسی اسرائیل، موساد در مصاحبه با شبکه "سی‌بی‌اس" آمریکا از فرصت استفاده کرد تا به مخاطبین آمریکایی خود بگوید که به عقیده او جنگ با ایران تا چه حد برای اسرائیلی‌ها "نابود کننده" خواهد بود، چراکه به عقیده او جنگ با ایران جرقه یک جنگ منطقه‌ای است. او پیش از این هم عنوان کرده بود که حمله به ایران احمقانه ترین ایده‌ای است که او تاکنون شنیده است.

در همین راستا، "افرایم هالوی" که پیش از دگان رئیس موساد بود، از تلاش‌ها و تندروی‌ها در زمینه جنگ با ایران انتقاد کرده بود و آن را موجب قرار گرفتن اسرائیل در برابر ریسک و خطرات بزرگ دانسته بود.

حتی شخص تمیر پاردو رئیس کنونی موساد هم در ماه دسامبر عنوان کرده بود که حتی ایران مجهز به سلاح هسته ای هم تهدیدی برای موجودیت اسرائیل به شمار نمی‌آید.

* نتانیاهو موضوع ایران را به مسئله شخصی خود تبدیل کرده است

این مخالفت‌ها تنها محدود به دستگاه‌های جاسوسی و نظامی اسرائیل نیست، بلکه به شدت در میان سیاستمداران رژیم صهیونیستی نیز وجود دارد. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که نتانیاهو و باراک به شدت از دیگر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی جدا شده‌اند. به عنوان نمونه، "دنیل بن سیمون" نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی برنامه جنگ با ایران را یک نمایش دو نفره نامیده است، یا آنطور که در تیتر اخیر روزنامه نیویورک تایمز آمد، دو مقام اسرائیلی موضوع ایران را به موضوع شخصی خود تبدیل کرده‌اند.

"شائول موفاز" رهبر حزب کادیما دیگر سیاستمدار اسرائیلی است که در برابر نتانیاهو قرار گرفته و عنوان کرده است که ایران هسته‌ای بزرگترین تهدید برای اسرائیل نیست. پیش از این و در ماه نوامبر هم "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان عنوان کرده بود که یک جنگ روانی را به جنگ نظامی با ایران ترجیح می‌دهد.

* 63 درصد اسرائیلی‌ها مخالف حمله به ایران هستند

نویسنده این مطلب سپس به مخالفت ساکنین سرزمین‌های اشغالی با حمله به ایران اشاره می‌کند. بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه تل آویو، 63 درصد اسرائیلی‌ها با وارد شدن به جنگ یک جانبه با ایران مخالف هستند. نظرسنجی دیگری هم که در ماه فوریه از سوی دانشگاه "مریلند" آمریکا انجام شده بود، نشان داد که تنها یک پنجم اسرائیلی‌ها با حمله اسرائیل به ایران بدون حمایت آمریکا موافق هستند.

نتانیاهوی بدگمان و آشوبگر از هر فرصتی برای ترساندن مردم و تشبیه ایران به نازی‌ها استفاده می‌کند. او این ماه در سخنرانی خود در رابطه با هولوکاست عنوان کرد که کسانی که ایران را تهدید به حساب نمی‌آورند، چیزی از هلوکاست یاد نگرفته‌اند. وی ماه پیش از آن هم در مصاحبه خود در آمریکا بمباران از سوی ایران را به بمباران "آشویتس" تشبیه کرد.

این مقاله در انتها به این نکته اشاره می‌کند که توجه به مطالب فوق یک درس مهم برای تمام هواداران غربی حمله اسرائیل به ایران دارد. تمام کسانی که از حمله پیش‌دستانه اسرائیل به ایران حمایت می‌کنند، در حقیقت به نظرات کارشناسان نظامی و مدیران اطلاعاتی خود اسرائیل هم بی‌توجهی می‌کنند.

۱۳۹۱/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...