نسخه چاپی

جدیدترین تحولات میدانی سوریه

یك كیلومتر تا پاكسازی یبرود

در حالی‌كه تنها یك كیلومتر به پاكسازی شهر یبرود در منطقه القلمون باقی مانده، از استان حمص و شهرك الزاره گزارش می‌رسد كه اوضاع تروریست‌ها در این منطقه بسیار وخیم است و آنها خواستار كمك‌های فوری شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، تنها یک کیلومتر بین ارتش سوریه با نیروهای مقاومت لبنان برای پاکسازی شهر «یبرود» باقی مانده است. این بخشی از اظهارات یکی از فرماندهان میدانی سوری است.

به این ترتیب باید گفت که آخرین و بزرگ‌ترین پایگاه‌ها و پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی در القلمون از بُعد نظامی به دست ارتش سوریه سقوط کرده است. این درحالی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز موفق شدند، به شهر صنعتی که تنها یک کیلومتر با شهر یبرود فاصله دارد، از محور شمال شرقی این شهر نفوذ کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده هم اکنون حملات ارتش سوریه بر تصرف تپه «الکوز» متمرکز است که به شهر یبرود و شهر صنعتی بسیار نزدیک است و به همین دلیل هم اکنون یگان‌های ارتش سوریه تمام تمرکز خود را بر حمله از محورهای شرقی و شمالی از پشت شهرک آزاد شده «السحل» متمرکز کرده‌اند.

همزمان با این اقدامات، دیگر یگان‌های ارتش سوریه گذرگاه غربی یبرود را به روی گروه‌های تروریستی به آتش بسته‌اند، به گونه‌ای که هم اکنون عناصر مسلح توان کوچکترین تحرک در این گذرگاه را ندارند تا از سوی دیگر، دیگر نیروهای ارتش سوریه نیز به سمت شهر صنعتی با حمایت و پشتیبانی آتش توپخانه و حملات موشکی نیروی هوایی ارتش سوریه به پیشروی خود ادامه دهند.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص تاکید کرد که عناصر تروریستی موجود در این منطقه راهی جز فرار یا مرگ ندارند.



درخواست‌های کمک تروریست‌های الزاره در حمص



اما از سوی دیگر از حمص و از شهرک‌ «الزاره» گزارش شده است که پایگاه‌های خبری و صفحات اینترنتی وابسته به گروه‌های تروریستی مسلح خواستار کمک به گروه‌ها و عناصر تروریستی شده‌اند که در این منطقه به شدت تحت فشار حملات ارتش قرار داشته و در شرایط بسیار سختی به خاطر تشدید عملیات‌های ارتش سوریه به سر می‌برند.

این درحالی است که اطلاعات موجود نشان می‌دهد، ارتش سوریه هم اکنون در آستانه آزاد سازی برج تاریخی و باستانی الزاره است که پیش زمینه آزاد سازی نظامی این شهرک به شمار می‌آید.

هم اکنون پایگاه‌های و صفحات اینترنتی گروه‌های مسلح از نزدیک شدن ارتش سوریه به دروازه‌های الزاره در ریف تلکلخ واقع در ریف حمص سخن می‌گویند و به سقوط الزاره اعتراف کرده‌اند.

این در حالی است که گزارش شده است، چندین روستای ریف تلکخ نیز در آستانه آزاد سازی و پاکسازی ارتش سوریه قرار دارد. همچنین گزارش شده است که در واپسین ساعات شب گذشته یک افسر فراری ارتش سوریه با درجه سرگردی به همراه ۱۳ فرد مسلح در محور غرب الزاره خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.

پیش از این هم ۲۳ تروریست دیگر خود را تسلیم ارتش سوریه کرده بودند تا به این ترتیب شمار تروریست‌هایی که طی ۱۰ روز گذشته خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه کرده‌اند به ۷۰ نفر برسد.

در محور شرقی الزاره منابع میدانی سوری تاکید می‌کنند که نیروهای ارتش سوریه موفق به تصرف تپه «ونوس» شده‌اند تا به این ترتیب عناصر تروریستی مسلح با مشاهده تشدید اوضاع میدانی و امنیتی راه لبنان را پیش گیرند و از روزها پیش به مناطق مرزی این کشور فرار کنند.

یک منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه هم اکنون در شهرک الزاره تنها ۵۰ تروریست بیشتر باقی مانده‌اند، تاکید کرد، اغلب تروریست‌هایی که در این شهر حضور داشتند، از آن فرار کرده‌اند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...