نسخه چاپی

نگرانی مسائل فرهنگی خواب را از من می‌گیرد

عکس خبري -نگراني مسائل فرهنگي خواب را از من مي‌گيرد

رئیس كمیته هنر، گردشگری اسلامی و رسانه مجلس گفت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی آماده همكاری با دولت هستیم.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در پی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ که در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد، گفت: فرمایش ایشان، فرمایش تازه‌ای نبوده بلکه ایشان از ابتدا این موضوع را مطرح کرده‌اند که مهم‌ترین دغدغه‌شان مسائل فرهنگی کشور است.
وی افزود: حتی نزدیک به این تعبیر که ایشان می‌فرمایند، گاهی بعضی شب‌ها نگرانی مسائل فرهنگی خواب را از من می‌گیرد و من با نگرانی با مسائل فرهنگی مواجه می‌شوم.
رئیس کمیته هنر، گردشگری اسلامی و رسانه مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب این تعابیر را در مورد هیچ موضوعی نگفته‌اند، مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... را فرموده‌اند حل می‌شود، اما آن چیزی که نگرانی را در تعابیر ایشان نشان می‌دهد، مسائل فرهنگی است.
وی افزود: تعابیری همچون تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی از تعابیری هستند که نشان دهنده نگرانی‌ها و حساسیت ایشان به مسائل فرهنگی است.
نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: اگر به سخنانی که ایشان در جایگاه رهبریت مطرح کرده‌اند توجه شود، مهم‌ترین بخشی که با حجم انبوهی از مطالب و کدهایی که از بخش‌های مختلف مطرح کرده‌اند مربوط به موضوعات فرهنگی می‌شود.
وی تصریح کرد: معتقدم در موضوع فرهنگ بیشترین حجم صحبت، بیشترین نگرانی و بیشترین دغدغه و حساسیت را ایشان داشته‌اند.
پژمان‌فر ادامه داد: مسئولین فرهنگی ما نسبت به این مسائل بی‌توجهی فراوانی داشته‌اند و حتی در بخش اعتباراتی که برای حمایت از این جوانانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، می‌خواهند کارهای فرهنگی انجام دهند و مسائل را حل می‌کنند، اقدامی صورت نگرفته است.
وی تاکید کرد: مشکلاتی که دولت‌ها به فکر آن نیستند اما این جوانان با جدیت به دنبال رفع آن‌ها هستند، هرسال حمایت‌های دولت نسبت به این بخش که کارهای دولت را انجام می‌دهند و وظایف حاکمیت را به دوش گرفته‌اند کمتر می‌شود.
رئیس کمیته هنر، گردشگری اسلامی و رسانه خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم در هیچ سالی حمایت از بخش فرهنگی مثل بودجه ۹۲ و ۹۳ مورد بی‌توجهی قرار گرفته باشد.
وی افزود: مهم‌ترین مراکزی که پایگاه فرهنگی ما هستند، همانند مراکز حوزوی، آموزشی، فرهنگی و... کمترین حمایت‌های مالی را دارند و این نشان دهنده این است که توجه جدی صورت نگرفته است.
پژمان‌فر تاکید کرد: مطمئن هستیم با شعار، مسائل فرهنگی کشور حل نمی‌شود، اینکه بیانیه بدهند و مسائل را در قالب تشریفاتی، برگزاری چند نشست و چندین مصاحبه مشکلات مسائل فرهنگی مرتفع نخواهد شد، بلکه حضور دستگاه‌های مختلف کشور در این راستا مهم است.
وی اظهار داشت: اصل مسئله این است که بخش اجرایی کشور در این رابطه نقش فعالی داشته باشد.
نماینده مشهد و کلات اظهار داشت: بنده به عنوان رئیس کمیته هنر، گردشگری اسلامی و رسانه اعلام می‌کنیم آماده هستیم برای رفع مشکلات مسائل فرهنگی هرگونه تعامل با رویکرد دینی و فرهنگی و انقلاب اسلامی با دولت داشته باشیم.
وی اظهار داشت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی آماده همکاری با دولت هستیم.
پژمان‌فر همچنین از دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون فرهنگی مجلس به منظور بررسی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: نگرانی‌هایی که در این بخش داریم را مطرح خواهیم کرد.
وی با اشاره به زمان حضور جنتی در کمیسیون فرهنگی گفت: فردا (یکشنبه، 18 اسفند) جلسه بررسی منویات رهبر معظم انقلاب صرفا با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی در این کمیسیون برگزار خواهد شد و پس از آن در یک فرصت مناسبی از وزیر فرهنگ دعوت خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...