نسخه چاپی

لزوم توجه مسئولان دانشگاه‌ها به امر پرورش در كنار آموزش

عکس خبري - لزوم توجه مسئولان دانشگاه‌ها به امر پرورش در کنار آموزش

رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی گفت: متاسفانه در دانشگاه‌ها صرفا نقش آموزش پررنگ‌تر است و باید با كمك حوزه‌های مدیریت فرهنگی، ‌انجمن‌های اسلامی و بسیج دانشگاهی نقش پرورش را زنده كرد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سید صدرالدین شریعتی"با اشاره اینکه دانشگاه‌ها نقش اساسی و جدی در تبیین فرهنگ و رفتار و منش اسلامی دارند، گفت: دانشگاه‌های ما باید مکان آموزش و تبیین فرهنگ اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها سه نقش جدی در تبیین، هدایت و به نمایش گذاشتن فرهنگ اسلامی دارند، اظهارداشت: اساتید که به عنوان مظهر شخصیتی، علمی و اقتدار برای دانشجویان نمود دارند و رفتار آن‌ها مورد تبعیت و تقلید آن‌هاست. باید رفتار‌ی بر اساس مبانی و اصول اسلامی داشته باشند، چرا که دانشجویان رفتارهای اساتید را پذیرفته و از آن تبعیت خواهند کرد.
رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی به رهنمود امام علی (ع) اشار کرد و افزود: امام علی(ع) فرمودند: "هر کس خودش را امام مردم قرار داده باید اول تعلیم و تربیت را از خودش آغاز کند، قبل از اینکه به دیگران تعلیم بدهد." تعلیم با رفتار و کردار بیشتر از تعلیم گفتار اثربخشی دارد.
وی ادامه داد: چنین اساتیدی که با رفتار انسان‌ها را هدایت کرده بسیار شایسته تجلیل و احترام هستند. نقش سیاستگذاران در آموزش‌، پرورش و هدایت نسل جوان به سمت فرهنگ اسلامی بسیار کلیدی است.
شریعتی به نادیده گرفته شدن "نقش پرورش"در دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در دانشگاه‌ها صرفا نقش آموزش پررنگ‌تر است و باید با کمک حوزه‌های مدیریت فرهنگی، ‌انجمن‌های اسلامی و بسیج دانشگاهی نقش پرورش را زنده کرد
وی بیان داشت: با استفاده از اردوها و کارگاه های بحث و گفتگو‌ می‌ توان افکار و ایده دانشجو‌یان را مورد رشد قرار داده و اگر سیستم مدیریت نقش دانشجویان را جدی بگیرد، آنها بسیار سریع متحول و از حقیقت دفاع کرده و مسائل فرهنگی در درونشان پایدار خواهد ماند.
رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: دانشجویان چون در سن جوانی، سن تحول و دگرگونی در رفتار قرار دارند و به دلیل عدم وابستگی‌ها مانند بزرگتر‌ها به مسائل زندگی به راحتی می‌توانند در مسائل فرهنگی، فرهنگ حقیقی را دریافت کنند.
وی افزود: استکبار به دنبال ایجاد خدشه در فضای دانشگاه‌ها و مسائل فرهنگی است، تا جوانان را حیران کرده تا آن‌ها از اهداف اصلی باز بمانند.
شریعتی در پایان خاطر نشان کرد: دولت و سیاست نظام برنامه‌ریزی حاکم باید به این مسائل توجه کرده تا زمینه رشد فرهنگی را برای جوانان و دانشجو‌ها با استفاده از کلاس‌ها، برنامه‌ها و برنامه‌های فوق برنامه مباحث تعلیم و تربیت و رعایت اصول اخلاقی فراهم شود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...