نسخه چاپی

علت سقوط فالكن ۸ نفره در كمیسیون عمران مجلس بررسی می‌شود

عکس خبري -علت سقوط فالکن ? نفره در کميسيون عمران مجلس بررسي مي‌شود

عضو كمیسیون عمران مجلس از بررسی سقوط یك فروند جت فالكون هشت نفره كه هفته گذشته بر فراز جزیره كیش در حال پرواز بود، خبر داد.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در جلسه این هفته در کمیسیون عمران موضوع سقوط یک فروند هواپیما در کیش بررسی خواهد شد.
وی با بیان اینکه نمی‌توان سوانح را در کشور به صفر رساند، خاطرنشان کرد: برای مشخص شدن علت اصلی سقوط این هواپیما باید مسئولان هواپیمایی با حضور در کمیسیون عمران توضیحاتی ارائه دهند.
شامگاه دوشنبه هفته گذشته 12 اسفندماه یک فروند جت فالکون هشت نفره که بر فراز جزیره کیش در حال پرواز بود، در سواحل شرقی این جزیره در محدوده ساحل مرجانی در آب‌های خلیج فارس سقوط کرد.
این جت به منظور چک و کنترل فرودگاه جزیره (وضعیت نور فرودگاه و برخی مسائل فنی دیگر) به پرواز درآمده بوده و پس از اجازه دریافت فرود از برج مراقبت فرودگاه دچار حادثه شد؛ پس از حادثه جستجوها برای یافتن جان باختگان هواپیمای کوچک فالکن 20 ادامه داشت.
پس از وقوع حادثه هواپیمای فالکن 20 در نزدیکی ساحل جزیره کیش بلافاصله عملیات جستجو آغاز شد، در نهایت اجساد 4 سرنشین حادثه جت فالکن توسط امدادگران کشف شد؛ گفته می‌شود که هواپیمای مذکور قصد فرود اضطراری داشته، اما چرخ‌ های هواپیما باز نمی‌شود و خلبان تلاش می‌کند هواپیما را از شهر دور نگه دارد تا در صورت سقوط، آسیبی به مردم و ساختمان های شهر وارد نشود.
پس از سانحه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دستور تشکیل کمیته بررسی سانحه را داد و بلافاصله تیم بررسی سانحه سازمان به محل حادثه هواپیمای جت فالکن اعزام شده است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...