نسخه چاپی

كوثری:

گروه های تكفیری چالش امروز دنیای اسلام هستند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گروه های تكفیری وابسته به غرب را از چالش ها و خطرات امروز دنیای اسلام دانست.

به گزارش نما ،محمداسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی همایش بین المللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی"، در خصوص برگزاری همایش های این چنینی اظهار کرد: کم ترین فایده ای که برگزاری همایش های این چنینی می تواند داشته باشد، این است که دنیای اسلام بیش از پیش به وحدت و همگرایی دست پیدا کرده و ظرفیت های بالقوه خود را بالفعل کند.
وی افزود: در حال حاضر نخبگان فراوانی در میان ملت های مسلمان جهان وجود دارند که شناسایی و گردهم آوردن آنها سبب افزایش همگرایی و هم افزایی میان ملت های مسلمان شده و فضاسازی لازم برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر در دنیای اسلام از سوی انها صورت می گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به ضعف کشورهای قدرتمند جهان در شرایط حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر مشکلات مختلفی گریبان کشورهای قدرتمند جهان را گرفته و سبب شده است آنها ناچارا برای حل معضلات خود دست به دامان کشورهای جهان اسلام شوند و یا به فکر غارت منابع آنها بیفتند، بنابراین کشورهای اسلامی در برهه کنونی باید قدر این فرصت را بدانند.
کوثری در ادامه به نقش انقلاب اسلامی ایران در همگرایی ملت های مختلف اسلامی در 30 سال گذشته اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران در حدود بیش از 30 سال گذشته همواره سبب دلگرمی مظلومان جهان به ویژه مسلمین جهان بوده و بیداری اسلامی که در سال های اخیر اتفاق افتاده است به همراه ایستادگی ملل مظلوم فلسطین و لبنان در برابر رژیم صهیونیستی شاهدی بر این مدعاست.
وی با اشاره به استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که کشورهای جهان برای پیشرفت ناچارند به قدرت های جهانی باج دهند، استکبارستیزی و استقلال جمهوری اسلامی می تواند به عنوان یک الگو در جهان اسلام و کل هندسه جهانی به حساب آید و نقشه تعیین کننده ای در آینده جهان داشته باشد.
کوثری گروه های تکفیری وابسته به غرب را از چالش ها و خطرات امروز دنیای اسلام دانست و گفت: در شرایط حاضر گروه های تکفیری و وهابی وابسته به غرب در منطقه به اقدامات تروریستی مشغولند و مردم مظلوم سوریه و عراق را مورد ظلم و ستم قرار می دهند، بنابراین در این گونه نشست ها باید بر وحدت مسلمنان برای مقابله با این گونه گروه ها تاکید شده و شرایطی فراهم شود که این گروه ها از جامعه اسلامی طرد شده و نقشه استعمارگران در خصوص اختلاف افکنی در میان مسلمانان با شکست رو به رو شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با به فال نیک گرفتن مطرح شدن "هندسه جدید جهانی" از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری مثل همیشه متفکرانه این اصلاح را برای شرایط کنونی جهان به کار بردند و باید آن را به فال نیک گرفت و این تفکر ارزشمند را در سطح کشورهای جهان اسلام مطرح کرد تا بتواند تاثیرگذاری امت اسلامی در جهان را افزایش دهد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...