نسخه چاپی

صنعت ایران نیازمند اصلاح در چرخه تولید است

رییس كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از واحدهای صنعتی تنها در قسمتی از چرخه تولید شركت می‌كنند و هنوز بخشی از محصولات و قطعاتشان ساخت خارج است، این تولید كنندگان باید با كمك مراكز علمی و دانشگاه‌ها فرایند تولید خود را اصلاح كنند.

به گزارش خبرگزاری نما ، رضا رحمانی پس از بازدید از صنایع استان اصفهان، اظهارکرد: استان اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی صنعت و تولید کشور محسوب می‌شود و واحدهای مختلف صنعتی در این استان چرخ صنعت و تولید را به خوبی می‌گردانند.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: دستیابی به شرایط اقتصاد و تولید بهتر مستلزم اصلاح راهبردهای کلان است، باید بیش از گذشته به این موضوع واقف باشیم که توجه هر چه بیشتر به تولید داخلی، اقتصاد کشور را اصلاح خواهد کرد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین یکی از اصلی‌ترین مباحثی را که می‌تواند یاری رسان صنعت کشور باشد، اصلاح فرایند کنونی تولید دانست و در این ارتباط گفت: برخی از واحدهای صنعتی فقط در قسمتی از چرخه تولید شرکت می‌کنند و هنوز بخشی از محصولات و قطعاتشان ساخت خارج است، صنایع داخلی باید سعی کنند که تمامی بخش‌های چرخه تولید را در دست بگیرند و در این فرایند تولید، هیچ گونه نیازی به خارج نداشته باشند، همچنین معتقدم این امر با همکاری نزدیک و روز افزون صنایع تولیدی با مراکز علمی و دانشگاه‌ها میسر خواهد شد.
رحمانی اظهار کرد: حضور مؤثر در تمامی بخش‌های فرایند تولید و ساخت تمامی مواد و قطعات مورد نیاز، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حرکتی جهادی است و جا دارد که همه توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه لازمه افزایش تولید داخلی حمایت همه جانبه همه بخش‌ها است، اضافه کرد: در جای جای ایران تولید باید به عنوان محور اصلی مد نظر قرار گیرد و تمامی بخش‌ها مانند بانک‌ها و گمرک باید خود را با مقوله تولید هماهنگ سازند، همچنین تأمین کنندگان مواد اولیه مانند معادن نیز باید در خدمت تولید باشند و بوروکراسی اداری نیز در راستای حمایت از تولید داخلی اصلاح شود، اگر در جای جای ایران تولید به عنوان محور مد نظر قرار گیرد، مشکلاتی مانند بیکاری و تورم حل می‌شود.
وی پیرامون صنایع استان اصفهان نیز یادآور شد: نقش استان اصفهان در صنعت و تولید کشور بسیار با اهمیت است، عملکرد این استان به ویژه در صنعت فولاد و لوازم خانگی قابل توجه و مهم بوده است، استان‌هایی مانند اصفهان، تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی باید مانند لوکوموتیو، دیگر استان‌ها را به حرکت وادارند و دیگر استان‌ها را در زمینه تولید ملی با خود همراه سازند.
همچنین مجید منصوری بیدکانی، نماینده لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر رییس و اعضای این کمیسیون به استان اصفهان گفت: اعضای کمیسیون در این سفر قصد دارند مشکلات صنعت و تولید استان اصفهان را از نزدیک مشاهده کنند تا بتوانند با حمایت‌ها و کمک‌های خود در راستای تولید ملی، گام مؤثری بردارند.
وی ادامه داد: نیل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سایه حمایت از بخش خصوصی امکان پذیر است، و در این راستا بخش خصوصی می‌تواند نقش پر رنگ تری در زمینه تولید ملی ایفا کند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...