نسخه چاپی

حكمران با بهره‌گیری از عقل و فكر مردم جامعه را به كمال برساند

عکس خبري -حکمران با بهره‌گيري از عقل و فکر مردم جامعه را به کمال برساند

الهام گفت: حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) در حساس‌ترین شرایط زمان، مهم‌ترین و خطیرترین مسئولیت‌ها را بر عهده داشتند و جامعه ما نیز باید از آن‌ها الگو بگیرند و برای به كمال رساندن جامعه اسلامی تلاش كنند.

به گزارش نما ، غلامحسین الهام یکشنبه‌شب در چهارمین اجتماع علمداران که به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) در مرکز فرهنگی هنری و حسینیه قائم آل محمد(عج) برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه عظیم و بزرگی است، میلاد حضرت زینب(س) را داشتیم و شهادت فاطمه زهرا(س) را در پیش داریم. پیوندی بین یک مادر و دختر. این دو در حساس‌ترین شرایط زمان، مهم‌ترین و خطیرترین مسئولیت‌ها را بر عهده داشتند.
وی ادامه داد: آن‌ها همواره پشت اسلام ناب محمدی بودند و مهمترین رکن آن‌ها به کمال رساندن جامعه اسلامی بود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: در این دو مناسبت یعنی تولد حضرت زینب(س) و شهادت حضرت زهرا(س) ما باید به ارزش‌هایی که مد نظر آن‌ها بوده توجه کنیم و بفهمیم پیام این دو بزرگوار چه بوده؟ هر دو این بزرگواران در پی آن بودند در جامعه فرهنگ قرآنی تجلی پیدا کند.
الهام یادآور شد: امام سجاد(ع) در مورد حضرت زینب می‌فرماید"عمه جان شما عالمی هستید که نیاز به معلم ندارید" این سخن اقراری در خصوص این بزرگوار نیست چرا که او پرورش یافته مادری همچون فاطمه زهرا(س) است.
وی ادامه داد: حضرت زینب و حضرت زهرا(س) هر دو برای سعادت جامعه و اسلام بدترین اتهاماتی که تاریخ از آن شرمسار است را پذیرفتند و در مقابل نجات اسلام جان خود را گذاشتند. پیام هر دوی آن‌ها به جامعه این بود که باید در کنار امامت بایستیم.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه نجات پیدا کند ما باید در کنار امامت بایستیم. آن‌ها در مقابل خطرات ایستادند تا به مردمان زمان‌ها بفهمانند که اجازه ندهند ذره‌ای از سنت پیامبر(ص) در جامعه فاصله بگیریم.
الهام افزود: پیامبر(ص) خطاب به جامعه زمان خود گفت مدیریت را به دست افراد صالح بدهید تا شیطان عهده‌دار مدیریت امور انسان‌ها نشود. اگر جامعه از توکل و تفکر اندیشمندان دور شود شیطان بر آن جامعه حاکم می‌شود.
وی تصریح کرد: فرعون قومش را از اندیشه و تعقل خالی کرد و چون انسان‌های آن زمان اندیشه و تفکری نداشتند فرعون بر آن‌ها حکومت راند و ادعای خدایی کرد. اطاعت از شیطان با میزان اندیشه،‌ تعقل و فکر انسان‌ها رابطه دارد. لذا امامت عقل کامل است و انسان‌ها باید با الگو گرفتن از معصومین همواره در کنار امام زمان خود بایستند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: حاکمیت باید بر جامعه‌ای باشد که آن جامعه زنده، پویا، بافرهنگ و نابغه‌اند نه جامعه‌ای که در آن مغزها و دل‌ها بسته است. ما نمی‌توانیم با شمشیر و سختی بر باورها و دل‌ها حکومت کنیم. حکمران باید با بهره‌گیری از عقل و فکر مردم جامعه را به کمال برسانند.
الهام تصریح کرد: جامعه اسلامی باید به سمتی حرکت کند که زمینه ظهور امام عصر را به وجود بیاورد و برای اینکه جمهوری اسلامی بتواند این زمینه را فراهم کند قانون اساسی را تنظیم کرد که در آن میثاق کردیم که همواره قسط، عدل و استقلال و همبستگی ملی در راس امور جامعه باشد. چرا که اگر در جامعه‌ای عدالت نباشد انسان‌ها به کمال نمی‌رسند و اگر می‌خواهیم هم دنیا و هم آخرت خوبی داشته باشیم باید حکمرانان در جامعه عدالت داشته باشند. بی‌عدالتی باعث به وجود آمدن فقر در جامعه می‌شود.
وی افزود: ایران با داشتن فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف در یک چیز مشترک هستند و آن اسلام است. همین اسلام باعث می‌شود که در جامعه قسط و عدل برپا شود و برای اینکه بتوانیم عدالت مورد نظر اسلام را در جامعه پیاده کنیم باید از اجتهاد فقهای جامع‌الشرایط که بر مبنای کتاب و سنت تصمیم می‌گیرند بهره ببریم و تلاش کنیم که در علوم و فنون به بالاترین سطح برسیم و هرگز اجازه سلطه‌پذیری دشمنان را ندهیم و خود نیز سلطه‌گر نباشیم.
الهام افزود: جامعه اسلامی جامعه‌ای نیست که با علم و تکنولوژی قهر کند. متاسفانه بعد از انقلاب کشورهای غربی می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران را یک کشور عقب‌مانده قلمداد کنند ولی دین اسلام مغایرتی با علم و تکنولوژی ندارد. این فرهنگ نادرستی بود که آن‌ها می‌خواستند ایران را اینگونه معرفی کنند. آن‌ها می‌دانند اگر ایران پیشرفت کند دیگر جایی برای حکومت آن‌ها و سلطه‌گریشان باقی نمی‌ماند. به خاطر همین با دسیسه‌های مختلف در مقابل جمهوری اسلامی ایستادند.
وی یادآور شد: کشورهای غربی خشونت‌هایی را در این چند ساله به جامعه اسلامی اطلاق کردند که هرگز در وجود اسلام نبود. پیامبر ما مظهر رحمت بود. امروزه جهان به دنبال قاعده‌سازی برای جنگ است و پیامبر اکرم(ص) 1400 سال پیش این قاعده را مطرح کرد و فرمود در زمان جنگ از کشتار کودکان، زنان، درختان و آلوده کردن آب‌ها فاصله بگیرید و هرگز به غیر نظامیان تهاجم نکنید. این پیامبری بود که تمام اصول را در دین اسلام مطرح کرد. پس چگونه آن‌ها به ما انگ خشونت و تروریسم می‌زنند. آن‌ها می‌خواهند با بیان کردن اینگونه سخنان اسلام و ایران را مخدوش کنند و خود بر عرصه حکمرانی بنشینند و به چپاول کشورهای دیگر بپردازند.
سخنگوی دولت دهم افزود: رهبر انقلاب همواره می‌فرماید: اولویت ما باید علم و اقتصاد باشد. آن‌ها می‌خواهند با محاصره ایران از پیشرفت ما جلوگیری کنند. اگر ما امروز در مورد بحث ژنو و موافقتنامه آن سخن می‌گوییم به دلیل آن است که آن‌ها می‌خواهند در عرصه فناوری یقه جمهوری اسلامی را بگیرند و راه رشد علمی را ببندند. امروز در مورد مسائل هسته‌ای مانور می‌دهند و فردا در مورد رشد سایر علوم نظر می‌دهند. بستن یک نیروگاه مد نظر آن‌ها نیست. آن‌ها می‌خواهند رشد، علم و تعهد را از ما بگیرند.
الهام در پایان گفت: ما به فضل خداوند این پیچ‌ها را پشت سر می‌گذاریم. مسلمان خالی از علم مسلمان نیست. ما نه رادیکالی هستیم و نه آن بنیادگرایی که غرب می‌گوید ما اسلام نابی داریم که الگوی‌مان امام و ولایت فقیه است و به سمتی می‌رویم که اقتدار و تلاش‌مان تمام جهان را پر از عدل می‌کند. جامعه ما به عقب برنمی‌گردد بلکه زنده و پویا در حال حرکت به جلو است. به امید روزی که جامعه‌ای آماده و منتظر برای پذیرش امام عصر(عج) و موعود خود داشته باشیم.
در این مراسم محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق نیز حضور داشت.
در پایان این مراسم عزاداران فاطمی با اعلام نفرت و انزجار خود از جریان‌های تکفیری و وهابی هتک حرمت‌های اخیر به مقدسات اسلامی را محکوم کردند و آمادگی خود را برای مقابله با این جریان‌ها اعلام کردند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...