نسخه چاپی

قوه قضائیه جلوی ترویج فرهنگ آقازادگی را بگیرد

استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: قوه قضاییه و نهادهای نظارتی با باید با سوء استفاده كنندگان از بیت المال به خصوص فرهنگ آقازادگی كه امروزه به بدترین شكل در جامعه رواج پیدا كرده و در حال نهادینه شدن است برخورد كنند تا درس عبرتی برای سایرین و قوت قلبی برای مردم و محرومان جامعه باشد

به گزارش نما ، حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم ربانی مهمویی، استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی، امروز در جمع طلاب و مردم خراسان جنوبی با بیان این که انتقاد و انتقاد پذیری یکی از نکاتی است که در فرهنگ اسلامی جایگاه برجسته ای دارد، گفت: انتقاد سازنده همیشه بر خاسته از نارسایی و عیب است و نقص در وجود همه افراد و در عملکرد آنها وجود دارد و انتقاد مقدمه اصلاح است بنابراین تا انتقاد نشود عیوب افراد شناخته نمی شود و رفتار اشخاص اصلاح نمی شود.
وی افزود: امام صادق (ع) در سخنان خود به اصحاب و کارگزاران حکومت اسلامی همواره تاکید می کردند و می فرمودند بهترین دوستان من کسانی هستند که عیب‌های من را به من هدیه کنند.
استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: انتقاد سازنده شرایطی دارد که رعایت آن موجب می شود شخص انتقاد شونده متوجه خیرخواهی آن شود که منطقی بودن انتقاد، با آرامش مطرح کردن آن، با مصلحت بودن انتقاد و دوری از تضعیف شخص انتقاد شونده از مهم ترین شرایط بیان انتقاد سازنده است.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان این که انسان باید همواره در برخورد با افراد جامعه با مصلح اندیشی انتقاد سازنده خود را بیان کنند، گفت: متاسفانه امروز بعضی از افراد به بهانه طرح انتقاد سازنده به دنبال انتقام جویی از افراد هستند و از سوی دیگر بعضی از مسؤولان چون ظرفیت پذیرش انتقاد سازنده را ندارند با شخص انتقاد کننده به بدترین شکل ممکن بر خورد می کنند.
وی با بیان این که مسؤولان باید بیت المال را در راستای تامین منافع تمام مسلمانان جامعه استفاده کنند، گفت: بعضی از افراد همین که به قدرت می رسند فکر می کنند با بیت المال می توانند مانند ملک شخصی خود رفتار کنند و به هرکسی که بخواهند می توانند از آن ببخشند در حالی که اموال بیت المال تنها امانتی است که در دست مسؤولان بوده و آنها باید نسبت به مصرف بیت المال در برابر خداوند و در برابر مردم و ولی فقیه مسؤول هستند و در صورتی که در حفظ بیت المال کوتاهی کردند باید به سخت ترین شکل ممکن با آنها برخورد شود.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی ادامه داد: حضرت علی (ع) در مصرف بیت المال به حدی دقت و مراقبت می کردند که برای نوشتن یک نامه شخص حتی حاضر به روشن کردن و استفاده از شمع بیت امال نبودند.
استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که استفاده شخصی از بیت المال حرام است، گفت: متأسفانه امروز سوء استفاده از بیت المال در نهادهای مختلف دولتی شایع شده است و مسؤولان به گونه ای به میز و بیت المال دل بسته اند که انگار ارث پدری آنها است.
وی یادآور شد: قوه قضاییه و نهادهای نظارتی با باید با سوء استفاده کنندگان از بیت المال به خصوص فرهنگ آقازادگی که امروزه به بدترین شکل در جامعه رواج پیدا کرده و در حال نهادینه شدن است برخورد کنند تا درس عبرتی برای سایرین و قوت قلبی برای مردم و محرومان جامعه باشد

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...