نسخه چاپی

اظهارات روحانی درباره تذكر به وزرا، هدفمندی ‌و سیاست‌خارجی

عکس خبري -اظهارات روحاني درباره تذکر به وزرا، هدفمندي ‌و سياست‌خارجي

سخنگوی فراكسیون رهروان ولایت گفت: رئیس‌جمهور در دیدار اعضای فراكسیون رهروان ولایت مطالبی را در حوزه‌های مختلف عنوان كرد و در نهایت مقرر شد كارگروه مشترك دولت و فراكسیون برای گسترش تعاملات دو طرف تشكیل شود.

به گزارش نما ، به نقل از فارس ، صفر نعیمی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز اعضای فراکسیون رهروان ولایت با رئیس‌جمهور گفت: در این دیدار که علاوه بر رئیس‌جمهور با حضور سخنگوی دولت، معاون اجرایی رئیس‌حمهور، معاون پارلمانی دولت، وزیر اقتصاد و رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و... برگزار شد، مطالبی در ارتباط با تعامل و همفکری و همگامی مطرح شد.
وی افزود: ‌رئیس‌جمهور در این دیدار عنوان کرد که دولت از ابتدای کار خود با مشکلات حادی مواجه بود که بخشی از این مشکلات حل شد و بخش دیگر نیز با پیگیری‌هایی که در حال حل شدن است و همکاری لازم وجود داشته باشد تا در سایه این همکاری سرعت حل مشکلات بیشتر شود.
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهار داشت: رئیس‌جمهور با اشاره به بحث تورم در کشور و پایه پولی گفت: تعامل بیشتر بین دولت و فراکسیون رهروان ولایت و مجلس به نفع مردم است و در صورت عدم تفاهم این مردم هستند که متضرر می‌شوند.
نعیمی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور با اشاره به سؤال نمایندگان از وزرا اظهار داشت« استیضاح، تذکر و سؤال وظیفه قانونی نمایندگان است اما باید سعی شود تا در این اقدامات در چارچوب شرح وظایف وزرا باشد»
وی افزود: رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات موجود در بحث سلامت در کشور عنوان کرد که باید مشکلات بخش سلامت یکی پس از دیگری به ویژه در روستاها حل شود.
سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت اظهار داشت: رئیس‌جمهور با بیان اینکه رویه پرداخت یارانه نقدی باید اصلاح شود،‌افزود که از ماه فروردین سال آینده فرم‌هایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا کسانی که نیازمند دریافت یارانه نقدی نیستند، ثبت‌نام نکنند که این خود به دولت در این زمینه کمک می‌کند.
نعیمی خاطرنشان کرد: آقای روحانی گفت که بیمه همگانی در سال 93 قابل اجراست و در بحث توزیع سبد کالا نیز عنوان کرد که سبد کالا باید با شیوه جدید در اختیار مردم قرار گیرد و بحث تولید نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: رئیس‌جمهور با اشاره به مسائل مربوط به حوزه سیاست خارجی خاطرنشان کرد که در عرصه سیاست خارجی گام‌های خوبی برداشته شده و در طول 6 ماه گذشته موقعیت ایران در عرصه بین‌المللی تغییر پیدا کرده و نگاه جهانیان نسبت به ایرانیان متفاوت شده است.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس‌جمهور در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد در ارتباط با مسائل هسته‌ای امید موفقیت وجود دارد. تیم مذاکره کننده ایرانی را یک تیم حرفه‌ای است دانست.
نعیمی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور دغدغه ملت و مقام معظم رهبری را مسائل فرهنگی دانست و افزود که باید در این راستا اندیشه لازم صورت گیرد.
وی افزود: در پایان این جلسه مقرر شد تا کارگروه مشترکی بین فراکسیون و دولت تشکیل شود که تعاملات بیش از پیش ادامه پیدا کند و جهت انجام سریع کارهای نمایندگان مردم و معاونین پارلمانی در مجلس حضور مستمر و وزرا نیز حضور پررنگ‌تری در مجلس داشته باشند تا مشکلات حوزه انتخابیه نمایندگان از این طریق حل و فصل شود.
سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت اظهار داشت: پیش از سخنان رئیس‌جمهور نیز حدود 8 نفر از میان ثبت‌نام کنندگان به قید قرعه برای ارائه مطالب خود انتخاب شدند و مطالب خود را عنوان کردند که محور مشترک همه این سخنان تاکید بر تعامل بیشتر میان دو طرف بود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...