نسخه چاپی

دكتر ظریف:

«اكنون زمان اقدام ۱+۵ به تعهداتش است»

وزیر امور خارجه: محترم شمردن حقوق هسته ای ایران از طرف گروه ۱+۵، زمینه رسیدن به توافق نهایی طرفین را پیش از تابستان ۹۳ فراهم خواهد كرد. ما مصمم بودن و اراده سیاسی خود را نشان داده‌ ایم. اكنون زمان آن است كه طرف‌ های دیگر به تعهدات خود عمل كنند.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در صفحه شخصی اش نوشت: احترام به حقوق هسته‌ای ایران می‌تواند به توافق نهایی پیش از تابستان (93) منتهی شود.

ظریف افزود: اکنون وقت آن است که 1+5 به تعهداتش در مذاکرات هسته‌ ای عمل کند.

وی تاکید کرد: ما مصمم بودن و اراده سیاسی خود را نشان داده‌ ایم. اکنون زمان آن است که طرف‌ های دیگر به تعهدات خود عمل کنند.

ظریف افزود: درک این مسئله که ایران تنها راه‌ حلی را خواهد پذیرفت که در آن شان و حقوق هسته‌ ای‌ اش محترم شمرده شود می‌ تواند به توافق هسته‌ای نهایی پیش از تابستان منجر شود.

اظهار نظر وزیر خارجه کشورمان، همزمان با سفر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نخستین‌ بار به ایران صورت گرفته است.

در 26 اسفند نیز دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 در شهر وین برگزار می شود.

ظریف، همچنین درباره گفتگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: گفتگوهای سازنده‌ ای با بارونس اشتون درباره روابط ایران - اتحادیه اروپا و مذاکرات ایران و 1+5 داشتیم.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...