نسخه چاپی

ذخایر سوخت كشور در شرایط مطلوب است

مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به این كه سهمیه ای ویژه برای نوروز پیش بینی نشده است، گفت: ذخایر بنزین كشور در شرایط مطلوب قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از آريا، عباس کاظمي با اشاره به تصميم ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور تصريح کرد: امسال سهميه بنزين ويژه نوروز براي مردم تدارک ديده نشده است، اما ذخيره بنزين کشور هم اکنون در سطح مطلوبي قرار دارد و هيچ نگراني براي تامين سوخت سفرهاي نوروزي نداريم.

وي با بيان اين که ذخيره بنزين کشور از يک ميليارد و 600 ميليون ليتر فراتر رفته است، گفت: همه جايگاههاي سوخت کشور در تعطيلات نوروزي آماده خدمات رساني هستند.

تکذيب تفاوت قيمت بنزين يورو 4 و معمولي
معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي افزود: هر نوع بنزين توليدي با يک بهاي ثابت در جايگاههاي سوخت سراسر کشور توزيع مي شود و تنها کارمزد جايگاههاي سوخت 8 کلانشهر با ديگر شهرهاي کشور متفاوت است.

وي با اشاره به طرح افزايش قيمت فرآورده هاي نفتي با مرغوبيت بيشتر، گفت: اين طرح در مورد بنزين يورو 4 نيز اجرا مي شود، البته تفاوت قيمت فرآورده هاي با کيفيت با محصولات معمولي از جانب شرکت ملي پالايش و پخش به پالايشگاهها پرداخت مي شود و مردم پول بيشتري بابت بنزين با استاندارد يورو 4 پرداخت نخواهند کرد.

افزايش 10 ميليون ليتري گازوييل يورو 4
مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي کشور گفت: با تکميل و بهره برداري از واحد توليد گازوييل پالايشگاه شازند روزانه 10 ميليون ليتر از اين فرآورده با استاندارد يورو 4 و گوگرد کمتر از 50 جزء در ميليون روانه بازار مي شود.

وي اظهار کرد: گازوييل توليدي پالايشگاه شازند تا پيش از بهره برداري از واحد جديد داراي 10 هزار جزء در ميليون گوگرد بود که هم اکنون گوگرد از اين فرآورده جداسازي و معادل روزانه 50 تن آن به صورت جامد به بازار مصرف عرضه مي شود.

بر اساس اين گزارش، پالايشگاه شازند روزانه 16 ميليون ليتر بنزين پاک و 10 ميليون ليتر گازوييل يورو 4 توليد مي کند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...