نسخه چاپی

دستاورد انتخابات امسال از نگاه هاشمی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از دستاوردهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: به خاطر نگاه خصمانه‌ای كه به مردم ایران داشتند، تحریم‌ها را تصویب كرده بودند و در داخل هم بعضی‌ها با سؤاستفاده از تحریم‌ها، به فساد اقتصادی روی آورده بودند.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با اشاره به سوابق انجمن‌های اسلامی دانشجویان در دوران مبارزه، گفت: در طول 70 سالی که انجمن های اسلامی دانشجویان تشکیل شدند، جزر و مدهای زیادی داشتند و افزایش آگاهی جوانان دانشجو، مهمترین دستاورد آن است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فراز و فرود حرکت های سیاسی و فکری را طبیعی دانست و گفت: در تاریخ معاصر، امام (ره) به عنوان شخصیت مورد قبول حوزه و با جایگاه مناسب در جامعه، پیشقدم و محور حرکت مردم برای مبارزه با استبداد و استعمار شد.
وی وحدت را شرط پیروزی انقلاب در همه مقاطع دانست و گفت: بروز اختلافات مذهبی، پیروزی ها را به شکست می‌کشاند.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به گروههای متعددی که در زمان مبارزه حضور داشتند، دانشجویان را به ارائه تحلیل های عقلانی و تاریخی دعوت کرد و گفت: اعتمادی که مردم به رهبری ایشان داشتند، سرمایه‌ای برای تعمیق مبارزه و گسترش آن در اقشار مختلف و سراسر کشور شد و کم کم که وحدت مردم فراگیر شد، رژیم به تدریج به افول رفت و نهایتاً سقوط کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اختلافات سیاسی بعضی از جریانهای جامعه و حوزه با حرکت امام (ره) و شاگردان ایشان، گفت: گروههای منفی باف در سایه اقبال عمومی مردم به نهضت روحانیت و سخنرانی‌ها و بیانیه‌های مبارزاتی امام، سکوت کردند و در مقاطع مختلف با استفاده از شرایط، سربرآوردند، ولی موج خروشان مردمی، همیشه آلودگی‌های فکری را از دریای مبارزاتی دور می‌کند.
وی نقش مردم را در مراحل مختلف مبارزه، پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب، بسیار برجسته خواند و گفت: تازه ترین مصداق نقش مردم، حضور در انتخابات ریاست جمهوری است که شرط حفظ دستاورد آن، پرهیز از نزاع در اثر اختلافات جزئی و عدم توجه به تفرقه انگیزان است.
هاشمی رفسنجانی سرگذشت و سرنوشت مبارزاتی آیت الله کاشانی و اتفاقات قبل و بعد از 30 تیر را عبرت آموز خواند و گفت: برای مسایل جزئی چنان اختلاف پیدا کردند که در 28 مرداد، استبداد دوباره توانست سلطه و حاکمیت را به دست آورد.
وی با تأکید بر اینکه «گروهها و تشکّل‌ها نباید به خاطر مسایل جزئی با هم نزاع داشته باشند»، به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: باید بر اساس مشترکات کار کنیم تا مشی اعتدال که در فرهنگ قرآن و در سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) برجسته است، فراگیر و نهادینه شود. این درس قرآن برای همیشه تاریخ است که به مسلمانان در سوره انفال آمده: «ولا تنازعو فتفشلو و تذهب ریحکم» با هم نزاع نکنید که باعث سستی و از دست دادن ابهت و صلابت شما می‌شود.
هاشمی رفسنجانی، با ارائه تحلیلی از دستاوردهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: به خاطر نگاه خصمانه‌ای که به مردم ایران داشتند، تحریم‌ها را تصویب کرده بودند و در داخل هم بعضی‌ها با سؤاستفاده از تحریم‌ها، به فسادهای اقتصادی روی آورده بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه گسترش دامنه تحریم‌ها علیه ایران را جدّی و خطرناک دانست و با بیان نگاه دولت فعلی در سیاست خارجی گفت: کسانی که صحبت از تسلیم و یا جنگ می‌کردند، سر میز مذاکره آمدند تا به مرور مسائل مطرح و اعتماد در روابط حاکم شود.
وی تهیّه ضرورت‌های زندگی از طریق قاچاق را که نتیجه تحریم‌هاست دور از شأن مردم ایران در تاریخ دانست و گفت: در این فضا کالاهای بی‌کیفیت به قیمت مضاعف وارد بازار می‌شوند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش، با ابراز نگرانی از اوضاع سوریه، عراق و اخیراً اوکراین گفت: صحبت از جنگ‌های داخلی و درگیریهای احتمالی قدرت‌های جهانی، امنیت منطقه‌ای و جهانی را از بین می‌برد.
در آغاز این دیدار آقای مصطفی دینی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با بیان دیدگاههای خویش در خصوص مسایل سیاسی کشور و فضای حاکم بر دانشگاهها، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی دانشجویان گفت: این تشکل دانشجویی در 8 سال گذشته بر اساس تدبیر و اعتدال انتقاد کرد و علی‌رغم تمام تلاش‌ها و تهمت‌ها برای انحلال آن، همچنان برقرار است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...