نسخه چاپی

همراه با خانه‌تكانی، گرد و غبار قلب خود را پاك كنید

رییس مركز تربیت مربی كودكان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بهتر است كه انسان‌ها همزمان با نظافت منازل گرد و غبار قلب خود را نیز پاك كنند و قبل از این‌كه از نظر روحی به بدترین حالت برسند خود را مورد بررسی قرار دهند و ببینند تا به حال چه پرونده‌ای برای خود رقم زده‌اند.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن راستگو در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: انسان‌ها باید در پایان هرروز به اعمال خود فکر کنند، ولی با آمدن بهار بیشتر می‌توانند به گذشته خود فکر کنند. انسان‌ها نباید دچار روزمرگی شوند بلکه هر از چند گاهی اعمال خود را بررسی کنند و درست و غلط آن را متوجه شوند.

وی یادآور شد: انسان‌ها علاوه بر این‌که هر روزه باید اعمال خود را بررسی کنند، ولی در سال سه بار می‌توانند دقیق‌تر این کار را انجام دهند و آن سه بار عبارتند از؛ عید نوروز همزمان با نو شدن طبیعت، شب قدر و سومی در سالگرد تولد هرانسانی. در این خصوص حضرت علی(ع) می‌فرماید از ما نیست هرکسی که اعمالش را مورد بررسی قرار ندهد.

وی افزود: نظافت منزل یک سنت پسندیده است، ولی چه بهتر که انسان‌ها همزمان با این نظافت گرد و غبار قلب خود را نیز پاک کنند و قبل از این‌که از نظر روحی به بدترین حالت برسند خود را مورد بررسی قرار دهند و ببینند تا به حال چه پرونده‌ای برای خود رقم زده‌اند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...