نسخه چاپی

مجلس سال 93 را با شعار نظارت قدرتمند و دقیق در انجام وظایف ارگان‌ها آغاز كند

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس ،گفت: مجلس باید سال 93 را با شعار نظارت قدرتمند و دقیق در انجام وظایف ارگان‌ها شروع كند،زیرا مهم‌ترین وظیفه مجلس بعد از قانون‌گذاری، نظارت است.

به گزارش نما، "بیژن نوباوه"نماینده تهران،ری وشمیرانات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به نام‌گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری، از نگاه استراتژیک آن را مورد آسیب‌شناسی قرار داد و اظهارداشت: در حال حاضر می‌توان اشکال سیستم‌های اجرایی و تقنینی کشور را در این حوزه بررسی کرد.

نوباوه با بیان اینکه عزم ملی و مدیریت جهادی هر دو بسیار مهم است، اظهار داشت: در این راستا اقتصاد و فرهنگ نیز مهم بوده و از گذشته نیز رهبری به آن موارد اشاره داشتند، اما در بحث مدیریت مسئله خیلی مهم‌تر می‌شود، ما قانون و برنامه داریم اما عزم و اراده کافی موردنیاز برای انجام کار بزرگ هنوز در کشور ایجاد نشده است.

این نماینده مجلس، افزود: باید این مسئله ملی شود و همه آحاد مردم از حساسیت موضوع اطلاع یابند، هم موضوع اقتصاد و هم فرهنگ یک بحث بسیار مهم است، چراکه بیشتر مسائل تبلیغاتی مربوط به حوزه رسانه‌ می‌شود و رسانه‌ها باید روی این موضوع کار کنند.

نوباوه اضافه کرد: روحیه انقلابی که در وجود ملت ایران وجود داشته عاملی برای مسئولیت پذیری آنان شده و خیلی خوب در مسیرها حرکت کردند و امروز باید این موضوع احیا شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مدیریت جهادی را یکی از ضعف‌های ساختاری مدیریت کشور دانست و تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت با‌انگیزه یعنی، انگیزه‌ای که در ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس بوده و مدیران بیشتر از آنکه به فکر درآمد، مسائل مادی و موقعیت‌ها باشند باید به فکر حل مشکلات کشور باشند و این نیازمند یک روحیه جهادی کامل است و این مهم ، جز با همت مدیران نسل اول و دوم انقلاب و انتقال این حس جهادی به نسل سوم و چهارم انقلاب میسر نخواهد بود.

نوباوه با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده مجلس حاضرم مانند همان روزهای اول انقلاب و در هر شرایطی، با روحیه جهادی انجام وظیفه کنم ،تاکید کرد: در حال حاضر شرایطی بدتر از جنگ نیست، زیرا ما این شرایط را تجربه کرده و پیروز شدیم، این مدیریت با توجه به قدرت منابع و ثروتی که در کشور وجود دارد، شدنی و امکان‌پذیر است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ، بزرگ‌ترین وظیفه مجلس نظارت بر حسن انجام قوانین است، تصریح کرد: متاسفانه بعضی از نهادهای مسئول در کشور ما کارهای ضدفرهنگی انجام می‌دهند و این مسئله بسیار خطرناک است.

وی افزود: مجلس سال 93 را باید با شعار نظارت قدرتمند و دقیق در انجام وظایف ارگان‌ها قرار دهد، زیرا مهم‌ترین وظیفه مجلس بعد از قانون‌گذاری، نظارت است ، در حوزه فرهنگ قوانین وجود دارد ولی در این حوزه بیشتر سیاست‌گذاری مطرح بوده و به نظارت حسن انجام مسئولیت‌ها و قوانین نیاز دارد.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس باید در این راستا اقدام عملی کند و همه سازمان‌ها، نهادها، رسانه‌ها ،وزارتخانه‌ها و اداره‌هایی که خلاف جهت فرهنگی کشور حرکت می‌کنند را به مردم معرفی کرده و با آسیب‌شناسی دقیق نظارت خودشان را انجام دهند.

لازم به ذکر است؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری کردند و این در حالی است که ایشان "سیاست‌های اقتصاد مقاومتی" را زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواندند.

۱۳۹۳/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...