نسخه چاپی

رییس فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با نما مطرح كرد:

حسین رضازاده :خواهر زاده ام مثل خودم وزنه می زند!

عکس خبري -حسين رضازاده :خواهر زاده ام مثل خودم وزنه مي زند!

در فوق سنگین نوشاد محمودی و سعید رضازاده كه خواهر زاده خودم است ركوردهای خوبی زدند با وجود اینكه شانزده، هفده سال سن دارند عملكردشان ستودنی بود، به خصوص سعید رضازاده كه با تكنیك‌های خودم وزنه می‌زند و می‌تواند جانشین خوبی برای من باشد.

به گزارش نما ،تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان کشورمان در شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در کشور تایلند برگزار شد توانست با کسب 6 مدال طلا،6 مدال نقره و 5 مدال برنز عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را در حالی به دست آورد که حسین توکلی، سرمربی این تیم، پیش از اعزام به مسابقات گفته بود که هیچ امیدی به تیمش برای موفقعیت در این رقابت‌ها ندارد. حسین رضازاده، رییس فدراسیون وزنه‌برداری در تایلند از نزدیک عملکرد ملی‌پوشان نوجوان را زیر نظر داشت، به نظر رضا زاده نوجوانان ما آینده خوبی دارند و اگر می خواهیم در آینده تیم خوب و قدرتمندی داشته باشیم باید همین تیم را حفظ کنیم تا بتوانیم از بین این نوجوانان چند قهرمان در سطح جهان داشته باشیم. با رییس فدراسیون وزنه برداری و قهرمان چند دوره جهان و المپیک هم کلام شدیم که نظرات او را در ادامه می خوانید.
گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا

آقای رضازاده نوجوانان ایران توانست بر بام آسیا بایستد، سطح فنی این مسابقات را چگونه دیدید؟
در این دوره از مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 25 کشور با تمام سهمیه‌های خود شرکت کرده بودند و با توجه به اینکه شانزدهمین دوره این رقابت ها برگزار می شد تیم ها با شناخت کامل از هم پا به مسابقات گذاشته بودند. که الحمدالله ما توانستیم در پایان با کسب 79 امتیاز مقام نخست را به دست بیاوریم.

جدای از قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها، سطح فنی وزنه برداران ما را چگونه دیدید؟
سوای کسب عنوان قهرمانی باید بگویم ما در وزن‌های مختلف رکوردهای خوبی هم زدیم، آن هم در حالی که کشورهای قدرتمندی مانند چین، تایلند، کره جنوبی، ترکمنستان و قزاستان در این رقابت حضور داشتند.

آیا این موفقیت یک شبه به دست آمد؟
خیر. هیچ موفقیتی یک شبه بدست نمی‌آید. اردوی نخست نوجوانان با 18 ورزشکارآغاز شد و در مراحل بعد به 8 نفر اصلی تقلیل یافت و همین نفرات 2 ماه در اردوی شبانه‌روزی بودند تا عازم این مسابقات شدند که شکر خدا رکوردهای خوبی هم زدند؛ به طور نمونه ما توانستیم قهرمانی 69 کیلو گرم را از چینی ها بگیریم. در کل نوجوانان کشورمان وزنه‌های خوبی را زدند و ما به آینده درخشان آنها امیدواریم.

آیا همین تیم نوجوانان در مسابقات المپیک این رده سنی شرکت خواهد کرد؟
در مردادماه سال آینده مسابقات المپیک نوجوانان در چین برگزار می‌شود که خوشبختانه هر 2 سهمیه ای که هر تیم می تواند کسب کند را به دست آورده ایم. برای حضور در مسابقات المپیک نوجوانان هم در وهله نخست چهار، پنج وزنه‌بردار به اردو دعوت خواهند شد تا از بین آنها 2 نفر عازم مسابقات المپیک نوجوانان شوند.

آیا در بین وزن فوق‌سنگین نفراتی بودند که بتوانند جانشین شما در بین رکورداران جهانی این رشته شوند؟
در فوق سنگین نوشاد محمودی و سعید رضازاده که خواهر زاده خودم است رکوردهای خوبی زدند با وجود اینکه شانزده، هفده سال سن دارند عملکردشان ستودنی بود، به خصوص سعید رضازاده که با تکنیک‌های خودم وزنه می‌زند و می‌تواند جانشین خوبی برای من باشد.

آن طور که پیداست ما استعدادهای نهفته زیادی در وزنه برداری داریم، برای حفظ این استعدادها و تبدیلشان به قهرمانانی چون خودتان چه باید کرد؟
باید روی این جوانان سرمایه‌گذاری شود؛ امیدوارم وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کمک های لازم را بکنند تا توسط این نوجوانان و جوانان با استعداد پشتوانه خوبی برای وزنه‌برداری کشورمان درست کنیم.

پاداشی هم برای این قهرمانی در نظر دارید؟
به همت و کوشش وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در فکر این هستیم که به قهرمانان و مدال‌آوران این مسابقات پاداش هایی را اعطا کنیم.

در این چند وقته صحبت‌هایی مبنی بر خروج حسین توکلی از تیم های پایه واضافه شدن او به تیم بزرگسالان به گوش می رسد، آیا این اخبار صحت دارد؟
حسین توکلی به هیچ وجه به تیم بزرگسالان نمی رود و به کارش در تیم‌های پایه ادامه خواهد داد. کادر فنی بزرگسالان هم مشخص است، آقایان زارع و پانزوان در این رده کار خواهند کرد البته مربیان شهرستانی هم که انتخاب کرده‌ایم تا امور مربوط به تیم ملی را در استان‌ها انجام دهند.

مهمترین برنامه‌های فدراسیون وزنه‌برداری در سال 93 چه چیزهایی خواهد بود؟
ان‌شاءالله در آخر خرداد سال 93 مسابقات قهرمانی جهان در رده جوانان در  روسیه برگزار خواهد شد، در رده بزرگسالان هم مسابقات آسیایی و قهرمانی جهان 8 ماه دیگر برگزار می‌شود. فقط حمایت وزارت ورزش وجوانان و کمیته ملی المپیک را نیاز داریم که بتوانیم برنامه‌ریزی‌هایی را که انجام داده‌ایم، به نحوه شایسته پیش ببریم تا در نهایت وزنه‌برداران مانند همیشه بتوانند برای کشورمان افتخار‌آفرینی کنند؛ چراکه با قهرمانی نوجوانان در آسیا همه انتظار دارند در رده جوانان و بزرگسالان نیز چنین افتخاراتی در آسیا و و حتی جهان به دست بیاوریم. مطمئن باشید اگر مشکلی پیش نیاید  روند قهرمانی‌ها در تمامی رده‌های سنی وزنه‌برداری ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۳/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...