نسخه چاپی

كشته شدن ۸ سرباز یمنی در حضرموت

منابع یمنی گزارش دادند كه در حمله جدید به قرارگاه ارتش در وادی حضرموت كه رد پای القاعده در آن مشاهده می‌شود، ۸ سرباز یمنی به قتل رسیدند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آلمان، پس از گذشت ۲ روز از حمله به مقر منطقه چهارم نظامی در عدن که القاعده مسئولیت آن را بر عهده گرفت، این بار یک قرارگاه ارتش در وادی حضرموت مورد حمله قرار گرفت و طی آن ۸ سرباز یمنی کشته شدند.

منابع نظامی در این باره گفتند: افراد مسلح که احتمالا از تشکیلات القاعده بودند بعد از ظهر دیروز با استفاده از تیربار و گلوله آر پی جی به یک پست ارتش وابسته به لشگر ۳۷ زرهی در منطقه «هینن» از توابع القطن واقع در مرکز وادی حضرموت حمله کردند که طی آن دستکم ۸ سرباز به قتل رسیدند.

این منابع افزودند که این حمله شبیه به حمله‌ای بود که اواخر ژانویه یک پست نیروهای امنیتی در نزدیکی شهر شبام را هدف قرار داد و در جریان آن ۱۸ سرباز به قتل رسیدند و همین امر نگرانی دستگاه‌های امنیتی را از اینکه این حملات به یک روش هدفمند تبدیل شود، برانگیخته است.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح که گفته می‌شود از عناصر تشکیلات القاعده بودند کمتر از دو هفته پیش ۲۰ سرباز از نیروهای امنیتی را در منطقه الریده شرقی در حضرموت به قتل رسیدند و هنوز مسئولان نتوانسته‌اند به پشت پرده و عاملان این حمله پی ببرند.

بر پایه این گزارش، از اوایل سال جاری ۱۰۳ سرباز و افسر در جریان ۲۷ حمله مختلف که گفته می‌شود تشکیلات القاعده مسئول آن است، به قتل رسیده‌اند و علاوه بر آن ۶۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند و از این نظر گفته می‌شود که اگر مسئولان یمن دست به اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با این حملات نزنند، سال جاری می‌تواند یکی از خونین‌ترین سال‌ها برای ارتش و نیروهای امنیتی این کشور باشد.

در همین رابطه وزارت کشور یمن بیانیه‌ای صادر و طی آن تاکید کرد که شروط مقابله با عملیات‌های تروریستی باید از مرحله دفاع به مرحله هجوم تغییر پیدا کند.

۱۳۹۳/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...