نسخه چاپی

بیانیه پارلمان اروپا تاثیری بر روند مذاكرات خواهد داشت؟

عکس خبري -بيانيه پارلمان اروپا تاثيري بر روند مذاکرات خواهد داشت؟

عضو هیئت رئیسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیانیه اخیر پارلمان اروپا جدید نیست و نمی‌تواند تاثیری بر روند مذاكرات داشته باشد حتی در بعضی از بندهای آن نكات مثبتی ذكر شده كه به عنوان مثال می‌توان به تاكید آنها برای حل مسئله هسته‌ای ایران از راه گفتگو اشاره كرد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، منصور حقیقت‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تاثیر بیانیه اتحادیه اروپا بر روند مذاکرات هسته‌ای گفت: پارلمان اروپا مجمع بی‌خاصیتی است، در حال حاضر لیستی از بیانیه‌های صادر شده توسط این پارلمان در دولت دهم یعنی از سال 88 تا 92 در دست داریم که حدود 61 بیانیه می‌شود.
وی ادامه داد: بیانیه اخیر جدید نیست و نمی‌تواند تاثیری بر روند مذاکرات داشته باشد حتی در بعضی از بندهای آن نکات مثبتی ذکر شده که به عنوان مثال می‌توان به تاکید آنها برای حل مسئله هسته‌ای ایران از راه گفتگو اشاره کرد برعکس آمریکا که گزینه نظامی را جز موارد مورد استفاده بیان کرده است.
حقیقت‌پور همچنین تصریح کرد: ما در مورد حقوق بشر و مسائلی که احساس می‌کنیم به حوزه داخلی کشور مربوط می‌شود و نباید ورود پیدا کنند، معترض هستیم.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: پارلمان اروپا دارای وزن مناسبی برای این گونه اقدامات نیست و صرفا جنبه اعلانی دارد.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...