نسخه چاپی

گامی به سوی تحقق طرح‌های بهداشت و درمان

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینكه هدفمندی یارانه‌ها قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و دولت نمی‌تواند از اجرای آن سرپیچی كند، گفت: اگر یارانه به افراد كمتری پرداخت شود، منابع آزاد می شود و می توان به وضع بهداشت و درمان جامعه به طور مطلوبی رسیدگی كرد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، لطفعلی بخشی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد اجراي فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: طبق قانون هدفمندی یارانه‌‌ها، این مبالغ فقط به اقشار کم درآمد جامعه تعلق دارد، ولی در فاز اول هدفمندی این اشتباه صورت گرفت که بدون توجه به قانون یارانه به همه اقشار جامعه پرداخت شد.
وی افزود: دولت یازدهم باید فاز دوم هدفمندی را با کارشناسی قوی‌تر اجرایی کند تا مردم از پیامدهای این کار آسیب کمتری ببینند.
اين كارشناس اقتصادي با بیان اینکه دولت به هیچ عنوان اظهار نکرده که می‌خواهد یارانه را قطع کند، تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و دولت نمی‌تواند از اجراي آن سرپيچي كند، مگر اینکه مجلس تصمیم دیگری درباره این قانون بگیرد.
بخشي در مورد وعده‌های دولت در صورت مشارکت مردم در طرح "نه" گفتن به یارانه ها، بیان داشت: ما باید به دولت منتخب اعتماد داشته باشیم و تا آنجا که می‌توانیم به دولت در اجرای طرح‌های بهداشت و درمان کمک کنیم، اگر یارانه به افراد کمتری پرداخت شود، منابع آزاد می شود و می توان به وضع بهداشت و درمان جامعه به طور مطلوبی رسيدگي كرد.
وی اضافه کرد: دولت برای بهداشت و درمان یک درصد به ارزش افزوده، اضافه کرده است و این نيز مي‌تواند به طور طبيعي کاهش هزینه‌های درمانی مردم را در پي داشته باشد.
اين كارشناس اقتصادي تصریح کرد: باید صبر کرد و ديد كه دولت چگونه در اجراي اين برنامه عمل مي‌كند و منطقی است که باید به دولت اعتماد کرد و به آن وقت داد تا کار خود را انجام دهد و بعد بايد به نقد و قضاوت آن بنشينيم.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...