نسخه چاپی

ایجاد منطقه آزاد اقتصادی تحولی عظیم در منطقه سیستان

عکس خبري -ايجاد منطقه آزاد اقتصادي تحولي عظيم در منطقه سيستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یكی از طرح‌های مهم اقتصادی دولت در منطقه، ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در شمال این استان است.

به گزارش نما ، علی اوسط‌هاشمی در بازدید از منطقه سیستان و دیدار با مردم این منطقه اظهار کرد: با احداث این منطقه ازاد در زابل می‌توان تحولی عظیم در اقتصاد و اشتغال مردم منطقه بوجود آورد به وجود آورد.
وی افزود: در آینده ای نزدیک طرح هر خانواده یک واحد گلخانه‌ای در منطقه سیستان اجرا می‌شود و به همین دلیل باید اشتغال‌های غیرکشاورزی در منطقه توسعه یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی در ایجاد منطقه اقتصادی سیستان نقش مهم و موثری دارند.
وی با اشاره به اینکه همچنین در این منطقه به زودی «صندوق توسعه» راه‌اندازی می‌شود. تصریح کرد: با راه‌اندازی این صندوق و جمع‌آوری خرده سرمایه‌های مردم می‌توان واحدهای تولیدی بزرگی را در منطقه ایجاد کرد.
هاشمی به وجود ظرفیت‌های مرز در سیستان اشاره کرد و افزود: بازارچه‌های مرزی سیستان نباید از رونق بیفتد و بازارچه مرزی گمشاد و میلک زابل نقش مهمی در اقتصاد خانواده دارند و وجود برخی قوانین مشکلاتی را برای این بازارچه‌ها به وجود آورده است که باید این قوانین اصلاح و بازنگری شود.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...