نسخه چاپی

قطر برای خدمت نظام وظیفه را اجباری كرد

دولت قطر با صدور فرمانی برای اولین بار در تاریخ این كشور خدمت نظام وظیفه عمومی را اجباری كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری الجدید؛ دولت قطر برای اولین بار قانون نظام وظیفه عمومی را در این کشور به صورت اجباری به اجرا در می آورد.

به موجب این قانون جدید دولت قطر تمام نوجوانان ۱۸ سال قطری مکلف هستند خدمت نظام وظیفه را سپری کنند، این درحالی است که تا پیش از این دولت قطر خدمت نظام وظیفه را به صورت اختیاری برای جوانان و نوجوانان این کشور قرار داده بود.

گفتنی است سرانجام امیر جدید قطر یعنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با صدور فرمانی جدید خدمت نظام وظیفه را در قطر برای نوجوانان ۱۸ ساله قطری اجباری و عمومی اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی قطر هم اعلام کرد: وزارت دفاع قطر روز گذشته با برگزاری مراسمی پذیرش نخستین گروه از نوجوانان قطری برای خدمت نظام وظیفه عمومی و اجباری در این کشور را در پادگان "الشمال" گروهان لوجستیک جشن گرفت.

سرلشگر حمد بن علی العطیه وزیر امور دفاعی قطر هم در این مراسم جشن پذیرش اولین گروه از فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور اعلام کرد: بسیار خرسندیم که سرانجام موفق شدیم در کشور قطر شاهد پذیرش نخستین گروه از فارغ التحصیلان دانشگاه های قطری در این دوره نخست از جذب نیروهای نظام وظیفه عمومی شویم.

محمد مسفر العیادی فرمانده مرکز آموزش نظامی دانشجویان در این باره گفت: ما هم اکنون موفق به جذب ۵۰۰ نفر از داشنجویان فارغ التحصیل پسر در این دوره از جذب نیروهای نظام وظیفه شدیم.

۱۳۹۳/۱/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...