نسخه چاپی

سونامی گرانی پس از اتمام ثبت نام یارانه؟!

این سئوال همواره مطرح است كه آیا دولت و رسانه های حامی دولت در تبلیغات خود برای انصراف یارانه بگیران همه حقایق و واقعیت ها را به مردم متذكر شده اند؟

به گزارش نما به نقل از سرنیوز ،این روز ها اخبار متعددی در رابطه با افزایش قیمت ها، از سوخت و آب و برق گرفته تا افزایش مالیات بر ارزش افزوده و نان و بیمه و حمل و نقل عمومی و بلیط هواپیما و قطار و قیمت خودرو و... به طور پیوسته به گوش می رسد. اما علی رغم افزایش قیمت تعداد انگشت شماری از خدمات، بسیاری از خدمات با افزایش قیمت در سال جدید روبرو نبوده اند.
اما زمزمه هایی به گوش می رسد که علت اصلی عدم افزایش قیمت ها به صورت گسترده، تامل دولت برای برگزاری دور جدید ثبت نام یارانه ها است. چرا که دولت توقع دارد با استفاده از فضای تبلیغاتی گسترده ای و همچنین ادبیات تشویقی و بعضا تهدیدی و یاری گسترده رسانه های حامی دولت به خصوص رسانه ملی، بخش اعظمی از یارانه بگیران را مجبور به انصراف از حق خود در دریافت یارانه کند. حال آنکه افزایش گسترده قیمت ها در شرایط کنونی و پیش از برگزاری مرحله جدید ثبت نام یارانه کلیه تلاش ها و تبلیغات صورت گرفته برای انصراف یارانه بگیران از دریافت یارانه را خنثی می نماید. در این میان سخنان جهانگیری، معاون اول رئیس دولت که گفته است "قیمت قطعی بنزین تا شب قبل از افزایش قیمت اعلام نمی‌شود" این ظن را تقویت می کند که بلافاصله پس از اتمام ثبت نام و در شرایطی که افرادی که با عدم ثبت نام در دور جدید، انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام نموده اند فرصتی برای پشیمانی و ثبت نام مجدد در اختیار ندارند، سونامی افزایش قیمت ها با اعلام افزایش قیمت سوخت (بین 30تا65 درصد) از سوی دولت کلید خواهد خورد.
برخی کارشناسان معتقدند افزایش قیمت سوخت می تواند تورم 50درصدی را به همراه داشته باشد. البته این سئوال نیز همواره مطرح است که با وجود همه این احتمالات آیا دولت و رسانه ها در تبلیغات خود برای انصراف یارانه بگیران همه حقایق و واقعیت ها را به مردم متذکر شده اند؟ آیا تبلیغات پرحجم و سنگین دولت و رسانه ملی برای انصراف از دریافت یارانه واقعا به برداشتن باری سنگین! از دوش اقتصاد کشور کمک می کند و یا سنگینی بار دولت را بردوش ملت می انداز؟!

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...