نسخه چاپی

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان خبر داد:

توریست شیك پوش كف‌زن از آب درآمد

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین: فرمانده انتظامی شهرستان لنجان اعلام کرد: فردی که با مراجعه به مراکز تجاری، خود را به عنوان توریست معرفی و با تسلط به زبان‌های خارجی، خواستار معاوضه پول ایرانی با خارجی شده و به این روش کف‌زنی می‌کرد، در شهرستان لنجان دستگیر شد.

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، رضا عرب عامری اظهار کرد: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ مبنی بر اینکه فردی با روش و شیوه خاصی از آنان کف‌زنی کرده و مبالغ قابل توجهی را به سرقت برده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که پیرمردی حدودا 60 ساله که بسیار شیک‌پوش و به چند زبان خارجی نیز مسلط بود با مراجعه به فروشگاه‌های بزرگ و مراکز تجاری خود را به عنوان توریست معرفی کرده و خواستار معاوضه پول ایرانی با پول خارجی شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: این شخص پس از دریافت بسته‌های پول به طرز ماهرانه‌ای مقداری از پول‌ها را با روش کف‌زنی، سرقت کرده و مابقی را به صاحبش باز می‌گرداند و از محل متواری می‌شد و افراد شاکی پس از رفتن او متوجه سرقت پول خود می‌شدند.
وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی با در دست داشتن مشخصات ظاهری متهم با انجام اقدامات پلیسی ویژه و علمی، سرانجام این کف‌زن حرفه‌ای را حین انجام اغفال یک فروشنده دیگر و عملی کردن نقشه‌اش شناسایی و دستگیر کردند.
عرب‌عامری گفت: با توجه به اینکه احتمال می‌رود متهم سرقت‌های دیگری نیز به این روش در شهرها و استان‌های دیگر کشور انجام داده باشد، به همین جهت برابر دستور قضایی تصویر متهم بدون محدودیت در رسانه‌ها قابل انتشار بوده و کسانی که از این شخص شکایت دارند، می‌توانند به پلیس آگاهی شهرستان لنجان استان اصفهان مراجعه و یا با تلفن 03342228888 تماس حاصل کنند.
وی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص این نوع کلاه‌برداری‌ها، بیان کرد: برای پیشگیری از چنین جرائمی توصیه می‌شود، از معاوضه پول ایرانی با خارجی خودداری کرده و آنها را به مراکز قانونی معرفی کنید و در صورت مشکوک شدن طی تماس با شماره تلفن 110 حتما پلیس را در جریان بگذارید تا در اسرع وقت با چنین افراد شیاد و کلاه‌بردار برخورد و آنان را تحویل مراجع قضایی دهند.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...