نسخه چاپی

افزایش "نرخ دیه" با توجه به تورم سالانه

عکس خبري -افزايش "نرخ ديه" با توجه به تورم سالانه

معاون قضایی در امور شعب دیوان عدالت اداری با اشاره به نرخ جدید دیه در سال 93 گفت: با توجه به اینكه قیمت اقلام در اثر تورم ثابت نیست، بنابراین افزایش نرخ دیه امری كاملا طبیعی است چرا كه در این صورت احقاق حق برای متضررین به عدالت نزدیك‌تر است.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین"موسی قربانی" با اشاره به نرخ جدید دیه در سال 93 اظهار داشت: طی اسفند سال گذشته کارشناسی‌هایی در ارتباط با نرخ دیه صورت گرفت اما این به این معنا نیست که میزان دیه در سال جدید افزایش می‌یابد و این عبارت اصطلاح صحیحی نیست.
وی ادامه داد: نرخ دیه بر اساس اقلام و احشام سه‌گانه تعیین می‌شود و با توجه به اینکه قیمت این اقلام ثابت نیست، هر سال باید ارزش ریالی اقلام به منظور تعیین میزان نرخ دیه مشخص شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی تاکید کرد: تا زمانی که در سیسیتم و اقتصاد جامعه تورم وجود دارد افزایش میزان دیه مسئله‌ای کاملا طبیعی است،بنابراین کمسیونی از متخصصان هر ساله نرخ دیه را با توجه به ضوابط خاص آن مشخص می‌کنند.
معاون قضایی در امور شعب دیوان عدالت اداری در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل وجود تورم افزایش نرخ دیه امری کاملا طبیعی است چرا که در این صورت احقاق حق برای متضررین به عدالت نزدیک‌تر است.

۱۳۹۳/۱/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...