نسخه چاپی

پارلمان اروپا در مقابله با ایران به جایی نمی رسد

عکس خبري -پارلمان اروپا در مقابله با ايران به جايي نمي رسد

نماینده سیرجان در مجلس گفت: نمایندگان پارلمان اروپا دچار نوعی تنگی تفكر شده‌اند و باید به آنها هشدار داد كه در مقابله با ملت ایران، راه به جایی نخواهند برد.

به گزارش نما ، شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام فرهنگ، اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی که توسط رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، اظهار داشت: این نام‌گذاری نتیجه ارزیابی دقیق شرایط کشور و بیان مسیری روشن برای سامان بخشیدن به حوزه فرهنگ، اقتصاد و مدیریت جهادی کشور است و همه این مسائل حکایت از دغدغه‌هایی دارد که کشورمان با دارا بودن بافت جوان جمعیتی و سرمایه‌های ارزشمند، منابع متنوع خدادادی از نفت و گاز و موقعیت ژئوپلیتیک برجسته و فرهنگ فراگیر اسلامی، باید از مدیریت مبتکرانه برخوردار باشد.
وی با اشاره به صدور قطعنامه ضد ایرانی اخیر پارلمان اروپا افزود: تا به حال بیش از 50 قطعنامه از سوی پارلمان اروپا صادر شده که هیچ کدامشان نزد ملت ایران پشیزی ارزش نداشته و ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نمایندگان پارلمان اروپا دچار نوعی تنگی تفکر شده، به آنها هشدار داد که در مقابله با ملت ایران، راه به جایی نخواهند برد، مگر اینکه بر سر عقل آمده و از دریچه منطق با ملت ایران سخن بگویند.
حسن‌پور با اشاره به مشکلات حوزه انتخایبه خود و درخواست از وزیر کشور برای اعزام هیأتی به سیرجان برای حل مشکلات این شهرستان خاطرنشان کرد: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی، از جمله اقدامات این هیأت خواهد بود.
وی با انتقاد از آزادسازی قیمت سنگ آهن در استان کرمان که به ویژه‌خواری تبدیل شده و در اختیار عده‌ای خاص است، به مشکلات بخش سلامت سیرجان و بردسیر اشاره و تصریح کرد: از وزرای بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهم تا با سفر به سیرجان، به مشکلات بیمارستان‌های این دو شهرستان که شامل کمبود شدید تجهیزات پزشکی و پزشک متخصص است، رسیدگی کنند.
وی با اشاره به مشکل بیکاری گسترده جوانان تحصیلکرده سیرجان و بردسیر و تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل و فصل این معضل از طریق برگزاری جلسه با کارآفرینان بخش‌های دولتی و خصوصی منطقه، به مشکل وام ندادن بانک‌ها به مردم اشاره کرد و گفت: بانک‌ها نه تنها برای پرداخت وام سه‌قفله شده‌اند که به طور کامل پرداخت وام را تعطیل کرده و هیچ فردی هم به این مشکل پاسخگو نیست.
حسن‌پور بیگلری با اشاره به کسب رتبه نخست تصادفات کشور در ایام نوروز از سوی استان کرمان، ادامه داد:‌ از وزیر راه و شهرسازی می خواهم هر چه سریعتر نسبت به اصلاح محورهای اصلی و فرعی استان کرمان دستور صادر کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.
نماینده مردم سیرجان در مجلس با اشاره به معطل ماندن بیش از 3 هزار توده معدنی در استان کرمان، از وزیر صنعت معدن و تجارت خواست در این خصوص تصمیم‌گیری کند.
وی در پایان با تشکر از سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان کرمان، از رئیس جمهور خواست نسبت به افتتاح سریع‌تر کارخانه‌های فولاد سیرجان و بردسیر، دستور لازم را صادر کند.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...