نسخه چاپی

دیدگاه‌های ایران با گروه۱+۵ متفاوت بود

عکس خبري -ديدگاه‌هاي ايران با گروه?+? متفاوت بود

یك كارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینكه در نشست "وین" طرفین بر آگاهی از دیدگاه‌ها و مواضع یكدیگر تاكید كرده‌اند،گفت: دیپلمات‌های ایرانی باید با هوشیاری نسبت به این مسئله و با گنجاندن واژه‌های شفاف ،مانع از تفاسیر دوپهلو توسط آمریكایی‌ها شوند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "مهدی فتحی" با اشاره به مشکلات موجود در مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی، گفت: دیدگاه‌های ایران با گروه۱+۵ متفاوت بوده و این در حالی است که کشورمان در پی تصویب حقوق هسته‌ای خود بیش از پیش مصمم است و در راستای مسئله غنی‌سازی و ابعاد آن در چارچوب مقررات NPT عمل می‌کند.

فتحی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در نشست‌های بعدی، نگارش متن توافقنامه جامع و گفتگو در مورد آن است، تاکیدکرد: دیپلمات‌های ایرانی باید با هوشیاری نسبت به این مسئله و با گنجاندن واژه‌های شفاف ،مانع از تفاسیر دوپهلو توسط آمریکایی‌ها شوند.

وی بابیان اینکه نظارت بر تاسیسات هسته‌ای اهمیت بسزایی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروگاه اراک نیز برای رفع نگرانی‌های کشورهای غربی برنامه شفاف و صلح‌آمیز هسته‌ای را ارائه کرده، بنابراین اقدامات زیاده‌طلبانه غرب و فراتر از مواد آژانس را پذیرا نخواهد بود.

فتحی با اشاره به لزوم لغو کامل تحریم‌ها، اظهارداشت: تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی آنطور که باید برداشته نشده و این در حالی است که خواسته عمومی ملت و نمایندگان دیپلماتیک کشورمان لغو این تحریم‌ها است.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان، خاطرنشان کرد: به رغم اینکه در نشست وین طرفین بر آگاهی از دیدگاه‌ها و مواضع یکدیگر تاکید کرده‌اند، به نظر می‌رسد، مطرح کردن مواضع به صورت شفاف و زمینه نگارش آن، مشکل بوده و در نشست‌های بعدی مبارزه دیپلمات‌های ایران برای دفاع از منافع ملی کشورمان جدی‌تر خواهد بود.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...