نسخه چاپی

جنگ كنونی جنگی نابرابر ، نرم و بی سر و صدا است

نماینده مردم شهركرد، بن و سامان در مجلس گفت: كنار گذاشتن، بازنگری و اصلاح برخی از قوانین پوسیده و دست و پاگیر در ارتباط با مسئله شعار سال در راستای تحول‌آفرینی در زمینه اقتصادی و فرهنگی ضروری است.

به گزارش نما ، سیدسعید زمانیان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری، بر زمینه‌سازی برای تحقق این شعار تأکید کرد.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب همواره نسبت به مسئله اقتصاد و فرهنگ توجه ویژه ای دارند، تفکر و روحیه بسیجی را تنها راه تحقق شعار سال دانست و افزود: بسیجی عمل کردن در عرصه نبرد با دشمنان یکی از نیازها و ضرورت‌های اساسی کشور برای پیروزی و غلبه بر نقشه و کینه توزی های شوم آنان است.
زمانیان با تاکید بر ضرورت تقویت جبهه اقتصادی و فرهنگی کشور، بر لزوم الگوگیری از هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌مردی رزمندگان انقلاب برای پیروزی در جنگ اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ کشور در معرض آسیب جدی قرار دارد، بی‌توجهی نسبت به این دو حوزه را مساوی با شکست و نابودی نظام دانست و تصریح کرد: دشمنان از هر فرصت و غفلتی در داخل برای ضربه زدن به پیکره اقتصاد و فرهنگ استفاده خواهند کرد؛ چرا که جنگ کنونی جنگی نابرابر ، نرم و بی سر و صدا است.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس اقتصاد و فرهنگ را ازمولفه‌ها و پایه‌های اصلی اقتدار و عظمت یک کشور دانست و افزود: در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی دشمن با سلاح جنگی مشخص و اهدافی معین در مقابل ملت ایران ایستاد اما اکنون جبهه صف آرایی دشمنان، اقتصاد و فرهنگ نظام اسلامی را با سلاح رخنه فرهنگی و تحریم ها مورد هدف قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان در عرصه اقتصاد و فرهنگ باید همچون مجاهد فی سبیل الله باشند ، اسلحه سربازان جبهه جنگ اقتصادی و فرهنگی را کار شبانه روزی برآمده از تفکر و روحیه بسیجی دانست.
زمانیان تنها راه نجات کشور از این پیج بزرگ اقتصادی و فرهنگی را تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب نه با حرف و تحلیل بلکه با عزم ملی و کار شبانه روزی عملیاتی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نقشه راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی در قالب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به مسئولان و آحاد جامعه ابلاغ شده است، تصریح کرد: سربازان واقعی ولایت آن کسانی هستند که در راستای تحقق این سیاست‌ها تلاش و حرکت جهادی داشته باشند.
نماینده مردم بن و سامان در مجلس با بیان اینکه معیار ولایتمداری افراد در این گونه عرصه‌های سخت و حساس مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: سرباز ولایت و رهبری بودن تنها در حرف و شعار خلاصه نمی شود بلکه حضور در عرصه کار و تلاش برای محقق ساختن منویات و مطالبات رهبری معیار و میزان سنجش ولایت مداری اشخاص است.
وی بر لزوم همکاری و همراهی مردم و مسئولین به منظور عملیاتی شدن شعار سال 93 تاکید کرد و افزود: هیچ کس از افراد جامعه در قبال شعار امسال نمی تواند بی‌توجه و بی‌تفاوت باشد؛ چراکه اقتصاد و فرهنگ یک نیاز عمومی است و تا هر زمان که عزم ملی و خواسته مردمی نباشد هیچ تغییر و تحولی شکل نخواهد گرفت.
زمانیان سپاه، بسیج، مراکز علمی و دانشگاهی، آموزش و پرورش و مدارس، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های متولی امر فرهنگ و اقتصاد را در تحقق شعار سال مسئول و موظف دانست و بر لزوم تقویت وحدت و همبستگی در راستای پیروزی در جبهه جنگ اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.
وی رها کردن کارهای حاشیه‌ای و پرداختن به ضرورت‌های فعلی نظام را از مسئولان خواستار شد و افزود: برخی مواقع بیشتر فعالیت‌های ادارات حاشیه‌ای و آماری می‌شود که باید این رویکرد غلط و ناصحیح در مجموعه اداری اصلاح و همگان تمام تلاش و ظرفیت خود را برای حل مشکلات اساسی و کلیدی کشور به کار گیرند.
زمانیان با بیان اینکه حمایت از فعالیت های فرهنگی مسئول مربوطه و غیر مربوط نمی شناسد، حمایت از فعالیت های فرهنگی خودجوش جوانان را وظیفه هر مسئول دانست تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مجلس هر گونه کمک مالی و معنوی را برای تسریع و اجرای هر چه بهتر فعالیت‌های فرهنگی به جوانان مومن و ولایت مدار ارائه خواهم داد و این شیوه نیز باید در میان تمام مسئولان نهادینه شود.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم‌چنین کنار گذاشتن، بازنگری و اصلاح برخی از قوانین پوسیده و دست و پاگیر در ارتباط با مسئله شعار سال در راستای تحول آفرینی در زمینه اقتصادی و فرهنگی را ضروری دانست.
زمانیان فرهنگ صحیح ایرانی اسلامی را ضامن سلامت و پویایی اقتصاد دانست و افزود: اگر فرهنگ اسلامی ایرانی در جامعه شکوفا شود به یقین نه تنها اقتصاد بلکه تمام بخش‌های مختلف جامعه را نیز فرا خواهد گرفت و پویایی و نشاط را در آن ایجاد خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور باید تقویت و نهادینه شود، به نقش سرمایه گذاری در تحقق این دو امر مهم اشاره و خاطر نشان کرد: از یک سو فرهنگ سازی برای ایجاد اشتیاق جامعه به سمت کار کردن و از طرف دیگر جذب سرمایه گذار برای بستر سازی و زمینه سازی کار آفرینی ما را در رسیدن و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...