نسخه چاپی

اولین رئیس دانشگاه محجبه تركیه

پروفسور سراج اعلام كرده كه پوشش حجاب برای وی یك آرزوی بزرگ بوده است.

به گزارش نما، خبرگزاری آناتولی نوشت: خانم پروفسور دکتر«عایشه گل ژاله سراج» رییس دانشگاه دجله ی دیاربکر، دیروز در محیط اداری محجبه شده و عکس نخستین روز کاری خود با استفاده از پوشش اسلامی را منتشر کرد. به این ترتیب نام او به عنوان نخستین رییس دانشگاه محجبه ی ترکیه ثبت شد.

وی اعلام کرده که حضور در محیط کار با پوشش اسلامی و حجاب کامل، همواره برایش آرزوی بزرگ بوده است. وی در سال 1959 در دیاربکر به دنیا آمده و دارای فوق تخصص رشته ی فیزیوتراپی است و از سال 2008 میلادی از سوی عبدالله گل رییس جمهور ترکیه به عنوان رییس دانشگاه دجله انتخاب شده است و تاکنون چهار پروفسور، 48 متخصص و ده ها کارشناس را در رشته ی علمی خود پرورش داده و 120 مقاله در مجلات معتبر بین الملیل منتشر کرده است. در دانشگاه دجله در شهر کردنشین دیاربکر 26 هزار دانشجو در رشته های مختلف علوم تجربی، انسانی و هنر در حال تحصیل هستند.

گفتنی است بر اساس قوانین ترکیه، حضور بانوان محجبه در محیط های دولتی و ادارای ممنوع بود اما حزب عدالت و توسعه چند ماه پیش با تصویب یک قانون جدید این ممنوعیت را از میان برداشت و هم اکنون زنان می توانند با حجاب اسلامی در دانشگاه ها، ادارات و مدارس حضور پیدا کنند.


541694_928.jpg

منبع:کردپرس

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...