نسخه چاپی

بازگست عروسك های نوستالژی كودكی مان!

رضا فیاضی نویسنده، بازیگر و كارگردان تئاتر با اشاره به اجرای نمایش «هادی و هدی» در تالار هنر در صورت حمایت مالی از به بازار آمدن نمایشنامه «لولوی آوازخوان» كه درباره بچه لولویی است كه نمی خواهد مثل پدر و مادرش ترسناك باشد، خبر داد.

رضا فیاضی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌های تئاتری‌اش در سال جدید به خبرنگار مهر گفت: قرار بود در سال 93 نمایش «هادی و هدی» را در تالار هنر روی صحنه ببرم اما اجرای این نمایش مشروط به حمایت مالی است چون بدون تامین هزینه ها قادر نخواهم بود این کار را اجرا کنم.
وی افزود: متاسفانه مرکز هنرهای نمایشی حمایتی از اجرای نمایش ها نمی کند و به من هم گفته اند که خودت برو و هزینه نمایش را به صورت شخصی تامین کن تا پس از اجرا ما اگر تشخیص دادیم کار تو مناسب حمایت است بخشی از هزینه های مالی آن را تامین کنیم. زمانی که با این ادبیات با هنرمندان برخورد می‌شود دیگر انگیزه کار کردن نمی ماند و اگر هم کار کنیم با ناراحتی و تلخی همراه خواهد بود بنابراین باید دوباره با شهرام کرمی مدیر تالار هنر صحبت کنم تا ببینم برای اجرای این نمایش چه می شود کرد.
فیاضی درباره شباهت این نمایش به مجموعه تلویزیونی «هادی و هدی» که در دهه 60 از شبکه دو پخش می شد، توضیح داد: نویسنده آن مجموعه عروسکی نیز من بودم و در نگارش این نمایشنامه نیز می خواستم نوستالوژی آن دوران و آن مجموعه را زنده کنم و از شخصیت‌های سریال بهره گرفتم.

وی متذکر شد: در نمایشنامه «هادی و هدی» این دو خواهر و برادر با «وروره جادو» روبرو می شوند به این ترتیب که آنها داستان نیمه‌کاره‌ای درباره وروره جادو از آق بابا شنیده‌اند و بعد به صورت اتفاقی از باغچه خانه‌شان صدای کمک می‌شنوند و متوجه می‌شوند که وروره جادو، پهلوان را طلسم و اسیر خاک کرده است. هادی و هدی برای کمک به پهلوان، حوادث و اتفاقات جالبی را پشت سر می گذارند. در این نمایشنامه تلاش کرده ام پلی بین افسانه ها و دنیای امروز بزنم که در نهایت امیدوارم شرایط برای اجرای این نمایش فراهم شود.

بازیگر «قصه های تابه تا» درباره کتابی که به تازگی از وی منتشر شده است نیز تصریح کرد: به تازگی نمایشنامه «لولوی آوازخوان» توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان وارد بازار کتاب شده است. من پیش از این در سال 89 این نمایش را در مرکز تئاتر کانون به صحنه برده بودم که با استقبال روبرو شد. مدتی قبل از این کتاب رونمایی شده بود اما به تازگی به بازار کتاب آمده است.

وی افزود: این نمایشنامه درباره زندگی لولوها است و زندگی خانواده لولویی را روایت می‌کند که می خواهند برای فرزندشان جشن تولد لولو شدن بگیرند و او را مورد آزمایش قرار دهند که آیا او می‌تواند تبدیل به یک لولوی ترسناک شود و بچه ها را بترساند یا نه. اما این بچه لولو برعکس به موجودی مهربان و تمیز و دوست داشتنی تبدیل شده که حتی به مدرسه آدم‌ها می‌رود و به جای نعره‌های ترسناک، آوازهای زیبا می‌خواند.

فیضای در پایان درباره دیگر فعالیتهایش گفت: در حال حاضر مشغول ایفای نقش حسین فردوست در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی هستم که نقشم در سریال در حال اتمام است اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و تامین نشدن هزینه ها فعلا ساخت این مجموعه متوقف شده است. حتی بازیگران و عوامل سریال شب عید هم اقساط خود را دریافت نکردند.

فیاضی علاوه بر حضور در تئاتر بازی در مجموعه های تلویزیونی چون «قصه های تابه تا»، «کلاه پهلوی»، «پهلوانان نمی میرند»، «دنیای شیرین»، «آرایشگاه زیبا»، «روزگار قریب» و… را در کارنامه دارد.

منبع: مهر

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...