نسخه چاپی

تهیه متن سند نهایی نیازمند به كارشناسی دقیق

عکس خبري -تهيه متن سند نهايي نيازمند به کارشناسي دقيق

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: روند مذاكرات برای تهیه متن باید به گونه‌ای پیش برود كه ما متن اولیه را تهیه كرده و خواسته‌هایمان را با توجه به ملاحظات مقام معظم رهبری در آن بگنجانیم و متن سند نهایی باید متن تهیه شده از سوی ایران باشد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حسین کنعانی‌مقدم" با اشاره به اینکه سختی مذاکرات در 4 بعد در حال انجام است، گفت: این 4 بعد عبارتند از؛ بحث‌های فنی مذاکرات، بحث حقوقی سند نهایی، مسائل تعهدات طرف مقابل و ضمانت اجرایی آن و مسائل سیاسی امنیتی که از سوی غربی‌ها مطرح می‌شود.
وی ادامه داد: در مسائل فنی از نظر تعهدات ایران در خصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و هم چنین موضوعات مطرح شده در برنامه اقدام مشترک مشکلی وجود ندارد.
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: موضوع قابل بحث در حال حاضر، متن سند نهایی که از نظر حقوقی بسیار حائز اهمیت بوده زیرا چنین سندهایی به دلیل این که در آینده ممکن است تفسیرها و تعبیرهای مختلف از آن شود نیازمند یک کارشناسی بسیار دقیق خواهد بود.
کنعانی‌مقدم افزود: وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت مذاکره کننده ایرانی به دلیل وجود این چالش‌ها باید با دقت خاصی وارد عمل شوند تا مانع از این تفسیرها و سوء استفاده غرب شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: روند مذاکرات برای تهیه متن باید به گونه‌ای پیش برود که ما متن اولیه را تهیه کرده و خواسته‌هایمان را با توجه به ملاحظات مقام معظم رهبری در آن بگنجانیم و متن سند نهایی باید متن تهیه شده از سوی ایران باشد.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...