نسخه چاپی

اظهارات نایب رییس مجلس در نطق پیش از دستور

عکس خبري -اظهارات نايب رييس مجلس در نطق پيش از دستور

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مادران شهدا و همسران شهدا نماد ایمان به خدا، شناخت آموزه‌های دینی و حركت در راه مقدس پیامبر اعظم(ص) و پیشوایان معصوم دین هستند، امیدوارم در این راه با همدلی و صمیمیت گام‌های استواری برداریم.

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه امروز یکشنبه 24 فروردین را برعهده داشت در نطق پیش از دستور با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار داشت: 24 فروردین مصادف با 13 جمادی‌الثانی سالروز وفات بانوی بزرگ دنیای اسلام و همسر حضرت امیرالمومنین علی(ع) و مادر پرچمدار حماسه بزرگ عاشورا حضرت ابوالفضل(ع) و 3 برادر بزرگوارش و همچنین روز تکریم مادران و همسران فرزانه شهدا است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تمام دستاوردهای ارزشمند خویش را در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در پرتو مجاهدت شهدای عالیقدر، جانبازان سرافراز، آزادگان صبور و ایثارگران افتخارآفرین به دست آورده است و اگر ایران اسلامی را با فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت و ایستادگی و مقاومت می‌شناسند در پرتو انوار پرفروغ و درخشان این ستاره‌های پرفروغ آسمان ایران است.
وی افزود: این شخصیت‌های برجسته تاریخ امروز ایران تمام هستی و هویت خویش را در آغوش لبریز از عشق، محبت و ایثار و ایمان مادر بزرگوار خویش به دست آورده‌اند، ایثارگران سرافراز و عزت آفرین ایران اسلامی ثمره حیات ملکوتی مادران خویشند. سخن رسول مکرم اسلام در رابطه با مادران بلندترین کلام در تبیین شخصیت مادر است از منظری او چون کوهی بلند فراتر از بهشت ارزیابی می‌شود و بهشت در برابر عظمت او متواضع است زیرا محصول کار بزرگ مادران صالح گیتی است.
نایب رئیس مجلس تصریح کرد: از منظری دیگر قدم‌های مادران است که با تربیت انسان‌های صالح، دنیا و آخرت را به بهشتی ماندگار تبدیل می‌کند، لذا باید یاد و نام و مقام و منزلت مادران فرزانه شهدای عالیقدر و ایثارگران، سرافراز، جانبازان پرافتخار و آزادگان صبور را گرامی داشت و در برابر عظمت روح آنان تواضع نمود.
ابوترابی‌فرد افزود: به امید آن که همسران و دختران و فرزندان ما مادران امروز و فردای ایران همیشه این چهره‌های پرافتخار را به عنوان الگوی ماندگار فرا روی خود داشته باشند و از مکتب انسان ساز آنان الهام بگیرند و در سایه آموزه‌های انسان ساز آنان به تربیت نسلی مومن و وفادار که راه شهدای عالیقدر را تداوم بخشند همت بگمارند.
نایب رئیس مجلس گفت: در کنار این ستاره‌های پرفروغ شاهد درخشش ستارگان دیگری با نام مقدس "همسران شهدا" هستیم، آنان که مسئولیت سنگین همسران شهید خود را بر دوش گرفتند و نه تنها به عنوان مادر به عنوان مادری که رسالت پدر را نیز عهده‌دار بود در تربیت فرزندان صالح خوش همت گماردند و به پاسداری از ارزش‌ها و اهداف و خون مقدس شهدا اقدام نمودند و در این راه گام‌های بلند برداشتند و سختی‌های فراوان را تحمل کمودند.
عضو فراکسیون روحانیون اظهار داشت: پروردگارا ملت ما را پاسدار این همه ارزش و فداکاری قرار ده و ما را قدردان مجاهدت مادران و پدران عالیقدر شهدا و همسران مومن و فداکار آنان قرار ده، فرزندان شهدا، فرزندان ایثارگران را بهترین رهروان راه آن‌ها مقدر بدار و انقلاب اسلامی را برای همیشه در مسیر روشن شهدا عزت و اقتدار روز افزون مرحمت کن.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: هنر مادران شهدا، تربیت فرزندانی است که مسئولیت خطیر خود را شناختند و با الهام از آموزه‌های دینی در سخت‌ترین مسئولیت به انجام شایسته رسالت خوش همت گماردند و با شناخت نظام، رهبری صالح نظام و تبعیت از ولی فقیه خویش، وحدت و انسجام ملی، اسلامی و اقتدار برآمده از این استحکام را به نمایش گذارند، مادران شهدا و همسران شهدا نماد ایمان به خدا، شناخت آموزه‌های دینی و حرکت در راه مقدس پیامبر اعظم(ص) و پیشوایان معصوم دین بودند امیدوارم در این راه با همدلی و صمیمیت گام‌های استواری برداریم و در این مقطع از تاریخ زمینه عزت و اقتدار اقتصادی و اعتلای فرهنگی کشور را هموار سازیم.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...