نسخه چاپی

مالزی: هیچ تماسی ازهواپیما ثبت نشده است

مالزی ماجرای تماس تلفنی كمك خلبان هواپیمای مفقود شده مالزی ایرلاینز را پیش از ناپدید شدن هواپیما تكذیب و اعلام كرد تحقیق درباره مسافران همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،مالزی امروز یکشنبه ماجرای تماس تلفنی کمک خلبان هواپیمای مفقود شده مالزی ایرلاینز را پیش از ناپدید شدن هواپیما تکذیب و اعلام کرد تحقیق درباره مسافران همچنان ادامه دارد.

یک روزنامه مالزیایی دیروز اعلام کرده بود فارق عبدالحمید کمک خلبان هواپیمای بوئینگ 777 مالزی ایرلاینز درست پیش از ناپدید شدن هواپیما از صفحه رادار، تماسی تلفنی داشته است.

نیو استریتز تایمز نوشته بود: "این تماس تلفنی شاید به دلیل این که هواپیما به سرعت از مسیر خطوط مخابراتی دور شده بوده است قطع شده بود."

وزیر حمل و نقل مالزی امروز یکشنبه اعلام کرد از چنین ماجرایی اطلاعی ندارد.

وی به خبرنگاری که درباره واقعی بودن این تماس تلفنی پرسیده بود گفت : تا آنجایی که می داند چنین تماسی وجود نداشته است.

وزیر حمل و نقل مالزی با این حال تاکید کرد قصد دخالت و اظهار نظر در حیطه‌ای که مربوط با پلیس و آژانس های بین المللی پیگیر ماجرای هواپیمای مفقود شده است ندارد.

وی تاکید کرد قصد ندارد در تحقیقاتی که پلیس مالزی، اف بی آی آمریکا و سرویس های امنیتی چین و چندین سرویس امنیتی دیگر انجام می دهند اختلال ایجاد کند.

وی با این حال افزود هیچ مسافری در تحقیقات نادیده گرفته نمی شود.

سخنان وزیر حمل و نقل مالزی با اظهارات پلیس این کشور که اخیراً اعلام کرده بود بعد از تحقیقات مشخص شده است که هیچ یک از مسافران در این ماجرا دخالتی نداشته اند در تضاد است.

وزیر حمل و نقل مالزی افزود: " بازرس پلیس اعلام کرده بود هیچ مورد مشکوکی میان مسافران پیدا نکرده است اما تا زمانی که اطلاعات بیشتری را به ویژه از طریق جعبه سیاه به دست نیاورده ایم فرمانده پلیس نمی تواند به صراحت هیچ گزینه ای را رد کند."

محققان پیگیر پرونده هواپیمای ناپدید شده مالزی سناریوهای متعددی را مد نظر دارند: هواپیماربایی، عملیات خرابکاری و اقدام نافرجام یک مسافر یا یکی از اعضای خدمه هواپیما از جمله این سناریوها هستند. با این همه هنوز هیچ مدرک و سندی که یکی از این سناریوها را تائید یا تقویت کند پیدا نشده است.

پرواز شماره ام اچ 370 مالزی ایرلاینز در روز هشتم مارس نافرجام ماند و هواپیما ساعتی بعد از برخاستن از فرودگاه مالزی در حالی که عازم پکن بود از صفحه رادارها ناپدید شد.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...