نسخه چاپی

معاون اداره كل سلامت شهرداری تهران خبر داد

پخت كیك سالم ۱۰ طبقه در برج میلاد

معاون اداره كل سلامت شهرداری تهران با اشاره به پیاده روی بزرگ سلامت در دریاچه شهدای خلیج فارس به مناسبت هفته سلامت از پخت كیك سالم ۱۰ طبقه در برج میلاد خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مهدی امیری معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته سلامت در شهرداری مطابق با سالهای گذشته با همکاری سازمان‌های مختلف اجرا می‌شود، اظهار داشت: با توجه به شعار امسال با عنوان یک عمر سلامت با خود مراقبتی نیاز به افزایش فرهنگ سازی در سطح جامعه است چون این کار نیاز به مهارت و توانایی دارد.

به گفته وی به هر حال فرهنگ ابعاد مختلف دارد و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب نباید فقط یک وجه از آن را در نظر بگیریم. بخش بهداشت و درمان در تامین سلامت یک سهم ۲۵ درصدی دارد و مابقی ارگان ها نیز باید در این زمینه تاثیرگذار باشند.

امیری اذعان کرد: شهرداری تهران سالهای سال است که خانه‌های سلامت را گسترش داده و حتی کمیسیون سلامت نیز در شورای شهر تشکیل شده است. امسال نیز هم سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده و هم دولت به بخش سلامت نگاه ویژه ای دارد.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: برنامه های شهرداری تهران در هفته سلامت از این قرار است که در کلیه مناطق ۲۲ گانه با همکاری ارگان های مختلف ۲۲ دهکده سلامت را راه اندازی خواهیم کرد. این دهکده ها شامل غرفه‌های مختلف هستند و در پارک‌های عمومی از قبیل پارک لاله، پارک ملت، برج میلاد و فرهنگ سرای خاوران، پارک اندیشه، المهدی و ... مستقر می‌شوند. در واقع حداقل ۳۰ غرفه در هر پایگاه برگزار می‌شود ولی تعداد این غرفه ها در برخی اماکن نظیر برج میلاد بیشتر بوده و ۷۰ غرفه را شامل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، امیری افزود: همچنین پیش بینی کردیم که ۲ هزار کلاس با موضوع روز شمار هفته سلامت برگزار شود. حتی در ایام تعطیل این کلاس ها برقرار هستند و از فضاهای عمومی نیز برای برگزاری آنها استفاده می‌شود.

برپایی ۴۵۰ ایستگاه فرعی سلامت و برپایی ایستگاه‌های تست قند خون، فشار خون، مشاوره‌های روانشناسی و پزشکی

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ تور سلامت نیز که علاوه بر تفریحی بودن، آموزشی هستند، برگزار می شود و در خلال این تورها آموزش های سلامت ارائه خواهد شد، ادامه داد: همچنین ۲۰۰ جشنواره محلی از قبیل جشنواره های غذا و ورزش و دیگر پارک‌ها برپا خواهد شد. در روز جمعه نیز عیادت از بیماران و سالمندان در مراکز درمانی اجرا می‌شود و ۴۰ بازدید و عیادت با همراهی مدیران شهری اجرا خواهد شد.

۱۶۰ نمایش میدانی با موضوع سلامت و توزیع ۵۰۰ هزار نسخه اقلام آموزشی

به گفته امیری روز جمعه ساعت هفت و نیم صبح با همکاری وزارت بهداشت با حضور ۵ هزار نفر از مردم با حضور وزیر بهداشت و مدیران ارشد شهرداری تهران، پیاده روی بزرگ اجرا شده و بعد از آن برای شرکت کنندگان برنامه های فرهنگی ویژه همراه با قرعه کشی و اهدای هدایا همراه با سخنان وزیر بهداشت و سایر وزرا برگزار می‌شود. در این برنامه پایگاه‌های مختلف قند و خون و فشار خون و نمایشگاه‌های سلامت نیز مستقر خواهند بود.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان انتقال خون نیز پایگاه‌های سیار انتقال خون در این مکان مستقر می شود، خاطرنشان کرد: با همکاری جمعیت هلال احمر نیز در ۲۰ میدان میوه و تره بار و برخی ایستگاه‌های مترو پایگاه‌های سلامت برقرار خواهد شد. در این راستا در روز ششم اردیبهشت در منطقه ۱۸ تهران، ۵۰ نفر پزشک و متخصص به ارائه خدمات سلامت می پردازند. در برج میلاد نیز کیک سالم ۱۰ طبقه پخته خواهد شد. این کیک هیچ ماده افزودنی و رنگ نخواهد داشت و ترکیبی از مواد لبنی و میوه است. سفره غذای سالم نیز با حضور ۵۰۰ نفر از شهروندان در روز چهارم در برج میلاد برگزار می‌شود و زنجیره انسانی به صورت نمادین با حضور ۵۰۰ نفر از مردم در سکوی دید باز و در ارتفاع برج میلاد برپا خواهد شد.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...