نسخه چاپی

رمز كارت بانكی تان را ماهی یكبار عوض كنید

رییس پلیس فتای استان سمنان با تشریح راهكارهای پیشگیرانه در پرداخت های الكترونیك، توصیه كرد: رمز اول و دوم كارت بانكی خود را ماهی یكبار تغییر دهید.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین،سرگرد "سید علی میر احمدی" در جمعی از کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان شاهرود به تشریح فرصت ها و تهدیدات مروط به فضای مجازی پرداخت.
وی با اشاره به گسترش روز افزون استفاده از اینترنت و ارایه خدمات در فضای سایبر، افزود: مجرمین نیز سیر تحولی پیدا نموده و به این فضا نقل مکان کرده و نسبت به انجام اعمال مجرمانه با استفاده از فرصت های پیش رو در این فضا اقدام می کنند.
میراحمدی ادامه داد: استفاده از فن آوری و تکنولوژی های نوین یکی از جلوه های آشکار دنیای پیش رو است که اینترنت به عنوان یکی از ابعاد نوپای این فن آوری های جدید، نقش بسزایی در تغییر و تحول زندگی افراد دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص حفظ و نگهداری از کارت بانک ها اشاره و توصیه کرد: حداقل در هر ماه یک بار رمز اول کارت خود را تغییر دهید و همچنین رمز دوم خود را که از بانک دریافت می کنید در اولین فرصت تغییر دهید .
این مسئول انتظامی به بحث اهمیت و قابلیت تلفن همراه و فرهنگ استفاده از آن پرداخت و افزود: تلفن همراه به هیچ عنوان مکان امنی برای ذخیره اطلاعات شخصی افراد شامل (عکس ، فیلم و... ) نیست و باید اطلاعات خود را در حافظه های جانبی و رمزنگاری شده ذخیر و نگهداری کنید.
رئیس پلیس فتا استان در پایان با اشاره به تهدیدات پیش روی فضای سایبر، به حملات فیشینگ اشاره کرد و راهکارهای پیشگیرانه در پرداخت های الکترونیکی و استفاده از دستگاه های pos را ارایه کرد.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...