نسخه چاپی

پوستر هشتمین جشنواره شعر فجر+عكس

پوستر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر رونمایی شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،این پوستر امروز توسط جمعی از مسؤولان هشتمین جشنواره شعر فجر رونمایی شد.

عبدالجبار کاکایی، محمدعلی بهمنی، سعید بیابانکی، قادر طراوت‌پور و فاطمه راکعی امروز در سالن کنفرانس ساختمان فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران، از پوستر این جشنواره رونمایی کردند.


94409_728.jpg


عبدالجبار کاکایی، دبیر علمی جشنواره گفت: فضاسازی علیه جشنواره شعر فجر، تقابل با متن شعر انقلاب تلقی می‌شود و حرکت مشکوکی است که باید با آن مقابله شود و اجازه داده نشود تا شعر انقلاب هم به عقب‌نشینی و انفعال وادار شود.

او همچنین خواستار پایان تولی‌گری وزارت ارشاد و دولت در جشنواره شعر فجر شد و گفت: آرزوی قلبی من این است که این دوره از جشنواره آخرین دوره‌ای باشد که دولت متولی جشنواره است و خود شاعران، اتحادیه‌ها، اصناف و نهادهای حامی شعر برگزارکننده این جشنواره باشند و خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند تا دیگر شاهد ایجاد محدودیت‌ها از سوی دولت نباشیم، آروزیی که بر زبان وزیر محترم فرهنگ و ارشاد هم رفت.

محمد علی بهمنی، نیز در این نشست، هشتمین جشنواره شعر فجر را اتفاقی مهم در عرصه ادبی کشور خواند و ضمن ابراز امیدواری برای همصدایی اهالی رسانه با اهالی شعر ابزار امیدواری کرد که همه شاعران روزگار کنونی بتوانند در زیر یک آسمان، گرد هم بیایند و همصدایی کنند.

فاطمه راکعی، نیز در ابتدای سخنانش با اشاره به دو دیدگاه رایج درباره ماهیت جشنواره شعر فجر اظهار داشت: در جشنواره شعر فجر نیز باید مثل سایر جشنواره ها از شعر به ما هو شعر تجلیل شود و همه شاعرانی که آثارشان از وزارت ارشاد مجوز می گیرد و میراث دار پرچم بلند شعر فارسی هستند، حضور داشته باشند.

سعید بیابانکی نیز در این نشست گفت: در این هفت دوره گذشته متولیان جشنواره شعر فجر، مدل های مختلف را در یک آزمون و خطا اجرا کرده اند، تا به بهترین مدل برسند.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...