نسخه چاپی

هاشمی در دیدار با نخبگان چه گفت؟

عکس خبري -هاشمي در ديدار با نخبگان چه گفت؟

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به برخی از برنامه‌های این دانشگاه گفت: راه‌­اندازی نهضت اجرایی كردن تحقیقات از برنامه‌­های ضروری دانشگاه آزاد است.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از نخبگان و اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان، جوانان محقق را سرمایه‌های بزرگی برای اسلام، انقلاب اسلامی و ایران دانست و گفت: جوانان محقق با درک اهمیت پژوهش، آگاهانه وارد این میدان شدند.
وی دانش را محور چشم ­انداز 20 ساله خواند و با تأکید بر نقش مؤثر محققان برای اجرای سیاست­‌های کلی آن گفت: در تاریخ بشریت، ملت­ هایی موفق بوده ­اند که به سوی دانش رفته ­اند.
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با عنوان مصادیقی از کشورهایی که با توجه و اتکا به علم، دانش و تکنولوژی به پیشرفت و توسعه دست یافته‌اند،گفت: بهره‌­وری که متکی به دانش است، در سایه توجه به دانشمندان ارتقا می­ یابد.
هاشمی رفسنجانی با بیان آماری از تولید ناخالص ملی و درصد بهره‌وری در کارهای علمی و تحقیقاتی افزود: در سال­های گذشته حرکت جامعه نه تنها به سوی تحقق سیاست­‌های کلی نبود، بلکه در بعضی از زمینه­ ها، طریق معکوس بود.
وی با استناد به آیات قرآنی و تمدن اسلام، گفت: مسلمانان نمی­‌توانند برای تقویت بنیه‌­های علمی جوامع خویش، کوشش نکنند؛ چون تأکید قرآن و سفارش پیامبر(ص) و ائمه(ع) است.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد، با بیان سابقة تاریخی دانشگاه جندی شاپور و نقش آن در گسترش علم به ممالک اسلامی،گفت: این دانشگاه پناهگاه دانشمندان از اقصی نقاط جهان بود که بعدها با نهضت ترجمه ارتباط دو سویه ­ای بین دانشمندان مسلمان و غیر مسلمان ایجاد کرد.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر جایگاه نخبگان و پژوهشگران در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، به موفقیت‌­های تحقیقاتی باشگاه پژوهشگران جوان اشاره کرد و با سرمایه خواندن ریاست دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایشان از دانشمندانی است که سابقه ­ای درخشان در انجام کارهای تحقیقاتی و تأسیس مراکز مربوط به پژوهش و تحقیق دارند.
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد افزود: مرکز تحقیقات پلیمری که در زمان من، توسط میرزاده تاسیس شد توانست به جایگاه بسیار عظیمی در زمینه تحقیقات پلیمری دست یابد که امیدوارم تاسیس چنین مراکزی ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به تعهدات میرزاده نسبت به پژوهشگران، گفت: پژوهشگران جوان می‌­توانند در بخش‌­های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی مشغول شوند و دانشگاه نیز برای تأمین نیازهای مالی محققان، خود را متعهد می­ داند.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد راه‌­اندازی نهضت اجرایی کردن تحقیقات را ضروری و از برنامه‌­های این دانشگاه دانست و گفت: این کار یک تلاش مقدس شرعی و ملی است که شرایط سربلندی ایران اسلامی در آینده را فراهم می­ نماید.
هاشمی افزود: مرکز تحقیقات پلیمری که در زمان رییس جمهوری من، توسط میرزاده تاسیس شد توانست به جایگاه بسیار عظیمی در زمینه تحقیقات پلیمری دست یابد که امیدوارم تاسیس چنین مراکزی ادامه پیدا کند.
وی با بازخوانی اهداف تأسیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، گفت: طرح­ های بزرگی در کشور داریم که حضور عالمانه دانشمندان جوان را می ­طلبد.
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد توجه به تأمین آب برای آیندگان را از زمینه­‌های ضروری کارهای علمی دانست و گفت: نمونه ­هایی از طرح‌های آبخوان­داری در فسا وجود دارد که قابل اجرا در اکثر مناطق کشور است و این کار هم جلوی مهاجرت روستائیان را می‌گیرد و هم مهاجرت­ ها را معکوس می ­کند.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر ارادت به نیروهای نخبه گفت: امیدواریم باشگاه پژوهشگران، پلی برای مطالعات علمی و اجرایی باشد که از ضرور‌­ های پیوند تحقیق و پژوهش است.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...